اسپری بدن

چطور از اسپری بدن استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از اسپری بدن

نحوه استفاده از اسپری بدن : تعریق زیر بغل امری طبیعی اما آزار دهنده است؛ خصوصا اگر در ماه های گرم سال باشیم و فعالیت زیادی نیز داشته باشیم. علاوه بر این برخی افراد دارای بوی عرق بسیار تندی هستند که می تواند برای خودشان و اطرافیان ناراحت کننده باشد. اما این مشکل هم راه حل هایی دارد. یکی از مفید ترین راه حل های این امر استفاده از اسپری بدن است که در این مقاله آن را بررسی خواهیم کرد. در ادامه با بیوتی کده همراه شوید.

پرفروش ترین اسپری بدن ایرانی

خرید اینترنتی بهترین اسپری و خوش بو کننده بدن مردانه و زنانه فری لاو با خاص ترین مدل و رایحه ها با قیمت مناسب از فروشگاه رسمی BEAUTYKADEH

انواع اسپری های بدن

به طور کلی اسپری های بدن در دو نوع ضد تعریق و خوشبو کننده در بازار عرضه می شوند. ترکیبات این دو نوع اسپری با هم متفاوت است. به عنوان مثال اسپری های ضد تعریق ترکیبی از آلومینیوم کلراید و ترکیب های آنتی باکتریال هستند که میزان عرق را کاهش داده و از رشد باکتری های آن محدوده جلوگیری می کنند. از سوی دیگر اسپری های خوشبو کننده این ویژگی ها را نداشته و همان طور که از اسمشان پیداست تنها باعث خوشبو شدن بدن شده و خاصیت ضد باکتریایی ندارند. میزان اثر بخشی اسپری های ضد تعریق بیشتر از اسپری های خوشبو کننده ی بدن است زیرا پس از استفاده از اسپری های خوشبو کننده و گذشت زمان، عطر اسپری با بوی عرق مخلوط شده و ترکیب ناخوشایندی حاصل می شود. برای افرادی که بسیار کم عرق می کنند یا بوی عرق شان زننده نیست، استفاده از اسپری های خوشبو کننده پیشنهاد می شود، اما افرادی که زیاد عرق می کنند بهتر است از اسپری های ضد تعریق و آنتی باکتریال استفاده کنند. عبارت anti transpirant بر روی این نوع اسپری ها درج شده است.

نحوه استفاده از اسپری بدن

نحوه استفاده از اسپری بدن

همان طور که از اسم اسپری های ضد تعریق نیز مشخص است، برای جلوگیری از تعریق تولید شده اند، پس نباید آنها را روی سطح لباس اسپری کرد، بلکه باید در تماس مستقیم با پوست بدن باشند. این عملکرد در رابطه با اسپری های خوشبو کننده برعکس است، یعنی شما می توانید اسپری های خوشبو کننده را هم روی لباس و هم روی سطح بدن تان اسپری کنید. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که استفاده از برخی اسپری های بدن بر روی لباس، ممکن است منجر به لک شدگی لباس شود. نکته ی قابل توجه دیگر این است که اگر می خواهید اسپری بدن را به سطح پوست تان بزنید، حتما قبل از آن دقت کنید که پوست تان خشک و تمیز باشد.

نحوه استفاده از اسپری بدن

نحوه استفاده از اسپری بدن

بیشتر بخوانید: تفاوت اسپری بدن با اسپری ضدتعریق

چه زمانی از اسپری های بدن استفاده کنیم؟

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، در هنگام استفاده از اسپری بدن باید پوستی کاملا خشک و تمیز داشته باشید؛ از این رو هنگامی که از حمام بیرون آمده اید می تواند بهترین زمان برای استفاده از اسپری های بدن باشد. افرادی که میزان عرق آنها کم است نیز می توانند در هر زمانی از روز که بخواهند مقداری از اسپری بدن را روی پوست یا لباس خود بزنند.

افرادی که زیاد عرق می کنند و بوی عرق زننده ای نیز دارند، ممکن است زمان هایی که فرصت استحمام ندارند، به طور مدام از اسپری های بدن استفاده کنند که این کار نه تنها باعث خوشبو شدن بدن نمی شود بلکه نتیجه ی معکوس می دهد. برای گرفتن نتیجه ی مطلوب در این شرایط بهتر است ابتدا قسمت زیر بغل خود را با یک دستمال مرطوب پاک کرده و سپس با دستمال خشک دیگری، خشک کنید. بعد از آن می توانید از اسپری ضد تعریق استفاده کنید. شاید فکر کنید که استفاده از اسپری ضد تعریق مستلزم استفاده از اسپری خوشبو کننده بعد از آن است. در حالی که این طور نیست. اسپری ضد تعریق به خودی خود دارای عطر خوش نیز می باشد و نیازی نیست به طور جداگانه از اسپری خوشبو کننده استفاده کنید. نیازی نیست از اسپری های ضد تعریق در هنگام خواب استفاده کنید، زیرا بهتر است در طول شب به پوست خود استراحت داده و از هیچ نوع مام یا اسپری ای استفاده نکنید.

نحوه استفاده از اسپری بدن

نحوه استفاده از اسپری بدن

در چه شرایطی نباید از اسپری های بدن استفاده کرد؟

به طور کلی استفاده از اسپری های خوشبو کننده و اسپری های ضد تعریق محدودیت استفاده ی خاصی ندارند و همه ی گروه های سنی می توانند از آنها استفاده کنند. اما اگر به مواد تشکیل دهنده ی این نوع اسپری ها حساسیت دارید یا پس از استفاده از آنها متوجه خارش یا قرمزی شدید، بهتر است دیگر از این اسپری ها استفاده نکنید. در صورت توجه نکردن به حساسیت و قرمزی پوست تان و تداوم استفاده در این نوع اسپری ها، در طولانی مدت شاهد تیره شدن پوست تان خواهید بود. افرادی که دارای اگزمای پوستی نیز هستند، باید در استفاده از اسپری های ضد تعریق حساسیت و توجه بیشتری داشته باشند. استفاده از اسپری های ضد تعریق و اسپری های خوشبو کننده ی بدون الکل می تواند گزینه ی مناسبی برای این افراد باشد. علاوه بر این استفاده ی مداوم از اسپری های خوشبو کننده و ضد تعریق برای افرادی که مشکلات تنفسی مانند آسم دارند نیز می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.

نحوه استفاده از اسپری بدن

نحوه استفاده از اسپری بدن

 

خرید اینترنتی لوازم آرایشی ایرانی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید