پودر دکلره

انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها

انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها

انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها : رنگ‌کردن موها در میان بانوان رواج بسیار زیادی دارد و معمولاً به‌عنوان یکی از روش‌های بسیار مؤثر در جذابیت و ایجاد تنوع در چهره است. در این مطلب قصد داریم شما را با دکلره کردن موها و بهترین نوع پودر دکلره آشنا کنیم. با ما همراه باشید در بیوتی کده

دکلره کردن چه معنایی دارد؟

به زبان ساده دکلره یعنی برداشتن رنگ از روی موها که در این فرایند اکسیدان ۱۲ را به همراه پودر دکلره مخلوط می‌نماییم تا غلظتی به‌اندازه ماست پیدا کند. پس از ترکیب‌کردن، مخلوط را از پشت سر به موها می‌زنیم و این کار را تا جلوی سر ادامه می‌دهیم. زمان انتظار متفاوت است و با توجه‌ به عوامل مختلفی نظیر جنس موها و میزان مقاومتی که موها از خود نشان می‌دهند متفاوت است. این کار معمولاً حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. نتیجه دکلره کردن مو پراکنده و خارج‌شدن پیگمنت طبیعی موی سر بوده و باعث روشن‌شدن رنگ موها می‌شود. اگر قصد روشن نمودن موی طبیعی را تا حدود چهار درجه داشته باشیم، ابتدا باید موها را دکلره نماییم و پس از آن رنگ موی دلخواه را استفاده کنیم.

انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها

انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها

خرید پودر دکلره فری لاو

دکلره پودری می باشد که با آن می شود موها را بی‌رنگ‌ نمود. هنگامی که شما قصد دارید رنگ موهای خودتان را به صورت‌ کامل‌ تغيير دهید ، بطور‌ مثال از رنگ سیاه به رنگ بلوند ، موهایتان را تغيير دهید آنوقت به دکلره احتیاج پیدا‌ میکنید .

دکلره از مواد‌ پراُکسید تهیه گشته ، که این مواد‌ می تواند جهت بی‌رنگ‌ نمودن موها گردند . مطلبی دیگری که بایستی به آن دقت نمود این می باشد که دکلره حتما باید در کنار‌ اکسیدان بکارگیری گردد ، درصورتی‌که دکلره را با آب قاطی بکنید ، دکلره کارآمد نخواهد گردید پس برای دکلره نمودن نیاز به خریداری اکسیدان هم دارید فری لاو بهترین مارک لوازم آرایشی ایرانی می باشد.

 

تفاوت میان پودر دکلره سفید و آبی

پودر دکلره انواع متفاوتی دارد و نمونه‌های متنوعی از آن در بازار وجود دارد. به‌صورت کلی پودرهای دکلره با هر مارک و برندی هم که باشند به دودسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. پودرهای دکلره آبی که از نوع سفید آن بسیار قوی‌تر هستند و معمولاً برای موهای سالم مورداستفاده قرار می‌گیرند.
  2. پودرهای دکلره سفید که ضعیف هستند و بیشتر برای موهای سست و شکننده مورداستفاده قرار می‌گیرند.

نکات مهم در دکلره کردن

در ادامه مطلب شما را با چند نکته مهم در دکلره موها آشنا می‌نماییم:

  • در زمان دکلره موها باید به‌صورت مداوم مقاومت مو را بسنجید. اگر قسمتی از مو را جدا کردید و آن را کشیدید، کش آمد باید فوراً موها را با آب شستشو بدهید. در غیر این صورت موها دچار سوختگی و آسیب می‌شوند.
  • قبل از دکلره کردن موها، برای جلوگیری‌کردن از آسیب به پوست می‌بایست پوست اطراف موها را چرب کنید.
  • اگر موهای رنگ شده خود را دکلره کنید، به این عمل دکوپاژ گفته می‌شود.
  • برای موهای طبیعی تیره استفاده از پودر دکلره آبی مناسب‌تر است، درحالی‌که برای موهای طبیعی روشن‌تر از پودر دکلره سفید استفاده می‌شود.
انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها

انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها

آشنایی با رنگ مو و پایه‌های مختلف آن

دکلره ده پایه متفاوت دارد که در ادامه به توضیح هرکدام از این پایه‌ها می‌پردازیم:

  • پایه ۱ که رنگ قرمز است.
  • پایه ۲ رنگ قرمز نارنجی است.
  • پایه ۳ رنگ نارنجی قرمز است.
  • پایه ۴ رنگ نارنجی است.
  • پایه ۵ که رنگ نارنجی زرد است.
  • پایه ۶ رنگ زرد نارنجی است.
  • پایه ۷ رنگ زرد است.
  • پایه ۸ رنگ زرد بسیار روشن است.
  • پایه ۹ رنگ کرم بسیار روشن است.
  • پایه ۱۰ رنگ پلاتینه یا همان سفید است که فاقد هرگونه رنگ‌دانه است.

نسبت مناسب پودر دکلره و اکسیدان

میزان استفاده از اکسیدان در های‌لایت، دکلره و رنگ متفاوت است. اما در رنگ مو بروشوری وجود دارد با توجه‌ به مارک و برند تولیدکننده آن فرمولاسیونی برای مقدار استفاده از اکسیدان بیان شده است؛ بنابراین بهترین کار این است که قبل از شروع، بروشور داخل جعبه محصول را مطالعه نمایید. پس از کسب اطلاعات کافی در مورد رنگ مو و میزان مناسب اکسیدان موردنیاز برای آن کار خود را آغاز کنید. به طور معمول در استفاده از پودر دکلره، میزان اکسیدان می‌بایست دو و نیم برابر پودر دکلره باشد.

انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها

انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها

خرید اکسیدان فری لاو

اکسیدان به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار میرود اکسیدان ها انواع مختلفی دارند: اکسیدان شماره 1 یا %6 یا 20 حجمی: رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و قدرت دو یا سه درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 2 یا %9 یا 30 حجمی قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و قدرت سه تا 5 درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 3 یا %12 یا 40 حجمی که فقط برای دکلره استفاده می شود و قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد اکسیدان فری لاو دارای کراتین و نرم کننده بوده و از حساسیت و خشکی و شکنندگی مو جلوگیری میکند و باعث تقویت نرمی و لطافت موها شده و زیبایی را به موها و چهره شما هدیه میدهد فری لاو یکی از پرفروش ترین مارک های لوازم آرایشی در ایران می باشد.

 

ویژگی‌های پودر دکلره خوب

یک پودر دکلره خوب باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  1. پودر دکلره خوب فاقد هرگونه گردوغبار است، به این صورت که اگر پودر دکلره را از فاصله سی سانتی‌متری هم داخل ظرف بریزیم نباید هیچ‌گونه گردوغباری از آن بلند شود.
  2. نشانه دیگری که برای پودر دکلره خوب وجود دارد این است که پس از ترکیب پودر دکلره با اکسیدان، مخلوط کف نمی‌کند.

دکلره کردن ریشه موها

دکلره از مواد شیمیایی تشکیل شده است؛ بنابراین زمانی که موها را دکلره می‌نماییم به علت فعال‌شدن مواد شیمیایی، پودر دکلره گرمای قابل‌توجهی تولید می‌کند. از آن جایی که ریشه موها به سر نزدیک‌تر هستند، این قسمت به نسبت سایر قسمت‌ها گرم‌تر می‌شود. به‌این‌ترتیب قسمت ریشه موها که به سر نزدیک‌تر است به علت گرمای بیشتر روشن‌تر می‌شود. برای یکدست دکلره شدن موها باید توجه داشته باشید قسمت‌های ریشه مو را که به سر نزدیک‌تر هستند را با استفاده از پودر دکلره ضعیف‌تری دکلره نمایید تا رنگ موها یکدست شده و رنگ نهایی زیباتر به نظر برسد.

انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها

انواع پودر دکلره و تفاوت میان آن‌ها

موارد استفاده از دکلره برای موها

کاربرد و مزایایی دکلره در زیبایی موها بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همه ما می‌دانیم برای رنگ‌کردن موها آن هم‌ رنگ‌های روشن نیاز به دکلره وجود دارد؛ اما برای روشن‌شدن مطلب در ادامه موارد استفاده از پودر دکلره را ذکر کرده‌ایم:

  • رنگ‌کردن موها: رنگ‌ها به نسبت پودر دکلره قدرت روشن‌کنندگی بسیار ضعیفی دارند و برای کسانی که به رنگ‌های روشن تمایل دارند چندان مؤثر واقع نمی‌شوند. با استفاده از رنگ مو می‌توانیم موها را سه تا چهار درجه روشن‌تر نماییم که در این مورد نمی‌توانیم موها را به رنگ بلوند برسانیم.
  • دکلره کردن موها: دکلره کردن برای افرادی که تمایل به رنگ‌های روشن و بور دارند بسیار مناسب است. استفاده از رنگ‌های معمولی بیشتر از سه یا چهار درجه نمی‌تواند رنگ موها را روشن نماید؛ اما با استفاده از پودر دکلره می‌توانیم موها را تا نه درجه روشن کنیم.

 

خرید اینترنتی لوازم آرایشی ایرانی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید