رنگ مو

روش های تثبیت رنگ مو

روش های تثبیت رنگ مو

روش های تثبیت رنگ مو : اکثر بانوان دوست دارند، پس از رنگ کردن موهایشان، هزینه زیادی که برای این کار صرف کرده ­اند، ماندگاری کافی را داشته باشد. به همین علت لازم است که در مورد روش­های تثبیت رنگ مو اطلاعات و آگاهی بیشتری داشته باشند. متأسفانه، معمولاً پس از چند هفته، تغییر رنگ موی اولیه و عدم ثبات رنگ در موها مشاهده خواهد شد. در ادامه با بیوتی کده همراه شوید.

تثبیت رنگ مو

در فرآیند تثبیت رنگ مو می‌توانید از تونر‌ و شامپو‌ بنفش برای از بین بردن زردی و قرمزی مو استفاده کنید. معمولاً این فرآیند برای روشن شدن سایه تیره رنگ مو -یا برعکس- انجام می­گردد. مورد توجه است که این فرآیند برای از بین بردن و یا کمرنگ شدن برنجی رنگ موی بلوند هم استفاده می­شود.

وقتی مشخص شد که مشکل چیست، می‌توان با احیاء، پاک کردن یا خنثی کردن‌، رنگ موی خود را زیبا نمود. همانطور که بیان شد، از تونر‌ها می‌توان جهت از بین بردن تُن برنجی و زردی مو استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر مو‌های بلوند، حالت برنجی پیدا کرده، می‌توانید رنگ آن را به خاکستری تغییر داد. اما دقت داشته باشید که برای روشن کردن رنگ موی تیره،‌ زمان بیشتری نیاز است. حال این سوال پیش می‌آید که فرآیند ترمیم و تثبیت رنگ مو چقدر طول می‌کشد؟

روش های تثبیت رنگ مو

روش های تثبیت رنگ مو

این فرآیند شاید چند هفته، شاید هم چند ماه طول بکشد! در هر صورت همه چیز به خود شما بستگی دارد؛ به اینکه چه انتظاری از رنگ موهای خود دارید؟! بهتر است با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت شود، چون فرآیند تثبیت و ترمیم رنگ مو می‌تواند به موهای شکننده آسیب بزند. استفاده از مواد شیمیایی قوی هم باید تحت نظارت یک آرایشگر باتجربه باشد.

پیدا کردن یک رنگ موی عالی بسیاری از افراد را به چالش می­کشد یا دوام آن برای آن­ها سخت تر است. پس بسیار مهم است که ترفندها و راهکارهای مهم را برای تثبیت رنگ مو از طریق روش­های ساده بلد باشیم.

خرید بهترین مارک رنگ مو ایرانی

فری لاو بهترین رنگ موی با کیفیت با قیمت مناسب و تنوع رنگ بسیار زیاد مناسب برای افراد سخت پسند و خوش سلیقه می باشد رنگ مو فری لاو رنگ مو دائمی است که قادر است رنگ موجود موها رو تغییر داده، تیره تر یا روشن تر کند. قدرت پوشش رنگ مو فری لاو برای موها عالی بوده و در هر شرایطی کاملا پایدار است. رنگ مو فری لاو بهترین مارک رنگ مو ایرانی حاوی روغن آرگان، روغن هسته ی انگور، روغن بادام، ویتامین C ، روغن نارگیل نرم کننده و حالت دهنده ی مو می باشد که باعث درخشندگی مو شده و از خشک شدن و شکنندگی مو جلوگیری می کند. این محصول حجم ۱۰۰ میل داشته و نسبت درصد ترکیب ۱ به ۱/۵ است. برای رنگ مو های معمولی اکسیدان ۶ درصد و رنگ موهای روشن کننده ۱ به ۲ اکسیدان ۹ درصد فری لاو می باشد.

 

استفاده از رنگ موهای دائمی

 برای این که رنگ مو مدت زمان طولانی ­تری دوام بیاورد، بهتر است به دنبال رنگ موی « دائمی» باشید. این رنگ موها به قسمت عمیق ­تر از مو نفوذ می­کنند و به طور کامل رنگ موها را تغییر می­دهند. رنگ مو کم­ کم محو می­گردد و ممکن است برای بعضی از افراد فقط هفت یا هشت هفته باقی بماند، اما به طور کامل محو نمی­شود. این نوع رنگ موها تناژ مو را تغییر می­دهند و یک راه عالی برای ایجاد تغییرات در رنگ مو هستند.

تمدید رنگ مو

یک راه عالی برای جلوگیری از مشکلات در ریشه مو این است که بدانیم، چند وقت یک بار موهای خود را رنگ کنیم. زمانی که مو رشد مجدد انجام می­دهد، باید ریشه آن­ها را دوباره رنگ کنید. بنابراین نباید اجازه دهید که ریشه­ های رشد کرده با رنگ موی طبیعی خودتان ظاهر شود. البته تمدید رنگ مو روی قسمت­های نزدیک ریشه شاید کمی رنگ موی شما را تیره­ تر کند. پس بهتر است برای قسمت ریشه­ ها از رنگ موهای روشن ­تر استفاده کنید.

روش های تثبیت رنگ مو

روش های تثبیت رنگ مو

استفاده از نرم کننده مناسب

موی سالم یک موی شاداب است. و موی شاداب دوست دارد که رنگ مو را در خود جذب کند. مویی که شادب باشد، بهتر از یک موی خشک و شکننده به رنگ مو واکنش نشان می­دهد. به ساقه مو توجه کنید، و فکر کنید که این ساقه با یک لایه محافظتی پوشانده شود. موی سالم این لایه­ های نرم را روی خودش دارد و صاف است، بنابراین نرمی و براقی را می­توان در آن مشاهده کرد. اما زمانی که مو خشک و شکننده باشد، لایه­ هایی از روی ساقه بلند می­شوند و یک بافت زبر را ایجاد می­کنند.

رطوبت و براق بودن مو بسیار مهم است که لازمه آن استفاده از یک نرم کننده درست است. نرم کننده را باید روی موی تمیز و خیس استفاده کرد و بیشتر به انتهای خشک موها توجه داشت و هشت الی ده دقیقه نرم کننده روی آن نگه داشته شود. سپس آن را آب کشید. فواید نرم کننده مو زمانی مشاهده می­شود که اجازه داده شود 20 دقیقه روی موها بماند.

استفاده کمتر شامپو

شامپوی زیاد در طول روز چربی­ها و روغن­های طبیعی مو را از بین می­برد و مولکول­های رنگ مو را بهم می­ریزد و رنگ مو را کم­کم محو می­کند. پس باید یک روز در میان شامپو زد. یک شامپو و نرم کننده اگر به اندازه متناسب استفاده شود از روغن­های طبیعی داخل موی خودتان هم محافظت می­کند و براق بودن مو را افزایش می­دهد. اگر روزانه در باشگاه ورزش می­کنید و عرق می­ریزید، باید از یک شامپوی خشک برای جذب عرق اضافه مو و بوی بد استفاده کنید، بدون این که رنگ موی شما را از بین ببرد.

روش های تثبیت رنگ مو

روش های تثبیت رنگ مو

استفاده از محصولات ملایم

همانظور که پوست شما به TLC نیاز دارد، رنگ موی شما نیز به آن نیازمند است. اکثر از شامپوها حاوی سولفات هستند که یک عامل پاک کنندگی قوی می­باشند و تمیزی مو را چند برابر می­کنند. اما مولکول­های رنگ مو را همراه با آلودگی­ها و رطوبت مو از بین می­برند. بنابراین به دنبال محصولات فاقد سولفاتی باشید که مخصوص افرادی است که موهایشان را رنگ کرده ­اند.

مراقبت از رنگ مو

آب، نور خورشید، و حالت دادن مو به دفعات با ابزارهای داغ مویی باعث می­شود که رنگ مو سریع­تر محو شود. بنابراین باید دوباره رنگدانه­ های موی خود را بین هر بار استفاده از این محصولات احیا کرد. برای برخی رنگ موها، باید از خنثی کننده­ ها استفاده کرد که گرمای ناخواسته مو را خنثی می­کند. برای رنگ­های گرم یا خنثی، مانند قرمز و انواع آن­ها می­توان از محصولاتی استفاده کرد که شادابی و براقی مو را بالا ببرد، مخصوصاً در قسمت­های انتهایی مو که رنگ خود را زود تر از دست می­دهند.

روش های تثبیت رنگ مو

روش های تثبیت رنگ مو

 

خرید بهترین مارک اکسیدان ایرانی

اکسیدان به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار میرود اکسیدان ها انواع مختلفی دارند: اکسیدان شماره 1 یا %6 یا 20 حجمی: رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و قدرت دو یا سه درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 2 یا %9 یا 30 حجمی قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و قدرت سه تا 5 درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 3 یا %12 یا 40 حجمی که فقط برای دکلره استفاده می شود و قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد اکسیدان فری لاو دارای کراتین و نرم کننده بوده و از حساسیت و خشکی و شکنندگی مو جلوگیری میکند و باعث تقویت نرمی و لطافت موها شده و زیبایی را به موها و چهره شما هدیه میدهد و بهترین مارک اکسیدان ایرانی می باشد و همچنین فری لاو یکی از پرفروش ترین مارک های لوازم آرایشی در ایران می باشد.

 پنهان کردن قسمت­های سفید مو

زمانی که سفیدی­ های مو شروع به رشد می­کنند، پوشش­دهی را می توان انجام داد. نوع محصول پوشاننده­ ای که به طور موقت روی موها استفاده می­شود، بستگی به نوع موها و میزان سفید شدن مو دارد. این افراد باید از اسپری­های کانسیلر یا پوشاننده ریشه استفاده کنند که به ریشه مو رنگ می­دهد. بنابراین بدون این که موها را سنگین کند، نتیجه خوبی را ایجاد خواهد کرد. در پایان باید موها را با یک شانه ظریف و دندان پهن شانه کرد.

کاور کنید

همانگونه که منزل را بدون ضدآفتاب ترک نخواهید کرد، موهایتان هم نیاز به محافظت دارند. بهتر است از نرم کننده ­هایی استفاده کنید که از موی شما در برابر اشعه های فرابنفش و از بین رفتن رنگ مو جلوگیری کنند.

روش های تثبیت رنگ مو

روش های تثبیت رنگ مو

کاهش گرما

اصولاً دمای بالا کوتیکول­های مو را باز می­کند، رنگ مو را کمتر می­کند و بنابراین بهتر است از دوش آب ولرم استفاده کرد و استفاده از ابزارهای حرارتی را مانند سشوار به حداقل رساند که از سوختگی و شکنندگی موها جلوگیری می­کند. همچنین می توان یک محصول مخصوص مو برای محافظت از حرارت را به موها اسپری کرد و قبل از استفاده از هر گونه از این ابزارها موها را به آرامی با حوله خشک کرد.

 کوتاه کردن نوک موها

باید انتهای مو را کوتاه کرد و مطمئن شد که رنگ مو از ریشه تا انتهای موها یکدست است. رنگ برای این که به لایه­ های مو بچسبد، زمان سختی را سپری می­کند، به مو آسیب می­زند و باعث موخره می­شود. پس هر سه الی پنج هفته نوک موها باید زده شود و اگر موهای کسی کوتاه است، حداقل هر 12 هفته این کار را انجام دهد.

روش های تثبیت رنگ مو

روش های تثبیت رنگ مو

 

 

خرید اینترنتی لوازم آرایشی ایرانی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید