آموزش

نکات مهم مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده : همانطور که می‌دانید رنگ مو یکی از مواد آرایشی پرکاربرد برای خانم‌ها است و بسیاری از خانم‌ها به شکل دوره‌ای اقدام به رنگ کردن موهای خود می‌کنند. طی فرایند رنگ کردن مو مقدار زیادی مواد شیمیایی که در ساختار رنگ مو به کار برده شده، وارد بافت مو می‌شود و قطعاً این مواد شیمیایی مضراتی را برای ساختار و سلامت موها به همراه دارد. به همین دلیل بانوان پس از رنگ کردن موهای خود باید مراقبت‌هایی را انجام دهند تا از ورود آسیب بیشتر نظیر خشکی و شکنندگی به موهای خود جلوگیری کنند. از این رو در متن زیر سعی داریم تا ۱۲ نکته مراقبتی از مو را شرح دهیم که شما با رعایت آن می‌توانید سلامت و در عین حال زیبایی موهای خود را پس از رنگ کردن تضمین کنید. در ادامه با بیوتی کده همراه شوید.

مراقبت از موهای رنگ شده

تا ۳ روز از شستشوی آن خودداری کنید

صبر کردن به مدت ۳ روز برای شستن موهای رنگ شده به این جهت است که در هنگام رنگ شدن فولیکول‌های موجود در ساختار مو باز بوده و این امر بافت مو را آسیب‌پذیر می‌کند. لذا اگر در همین مدت شما موهای خود را بشویید ممکن است به بافت مو آسیب برسد. از طرفی رنگ مو برای تثبیت بر روی مو به زمان بیشتری نیاز دارد و با شستن بلافاصله آن مسلماً رنگ آن از بین می‌رود.

از شامپوی ویژه موهای رنگ شده استفاده کنید

برای موهای رنگ شده باید از شامپوهای مخصوص استفاده کرد تا موهای رنگ شده که حال مستعد آسیب نیز هستند، آسیب نبینند. در این راستا تولیدکنندگان اقدام به تولید شامپوهایی کردند، که علاوه بر ایجاد دوام و درخشندگی در موهای رنگ شده سبب حفاظت از آن‌ها در برابر آسیب‌هایی نظیر خشکی و شکنندگی هم می‌شود.

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

این شامپوها از از بین رفتن رنگ موها جلوگیری کرده و همچنین در ساختار خود دارای آبرسان مواد مغذی است و  اسیدیته بافت مو را کنترل میکند. توجه داشته باشید که برخی از شامپوهای موجود در سطح بازار برای موهای رنگ شده مناسب نبوده و احتمال آسیب به موها را افزایش می‌دهد چرا که این شامپو ها در ساختار خود حاوی موادی نظیر الکل و سولفات‌ها است که برای موهای رنگ شده ضرر دارد‌.

خرید بهترین مارک رنگ مو ایرانی

فری لاو بهترین رنگ موی با کیفیت با قیمت مناسب و تنوع رنگ بسیار زیاد مناسب برای افراد سخت پسند و خوش سلیقه می باشد رنگ مو فری لاو رنگ مو دائمی است که قادر است رنگ موجود موها رو تغییر داده، تیره تر یا روشن تر کند. قدرت پوشش رنگ مو فری لاو برای موها عالی بوده و در هر شرایطی کاملا پایدار است. رنگ مو فری لاو بهترین مارک رنگ مو ایرانی حاوی روغن آرگان، روغن هسته ی انگور، روغن بادام، ویتامین C ، روغن نارگیل نرم کننده و حالت دهنده ی مو می باشد که باعث درخشندگی مو شده و از خشک شدن و شکنندگی مو جلوگیری می کند. این محصول حجم ۱۰۰ میل داشته و نسبت درصد ترکیب ۱ به ۱/۵ است. برای رنگ مو های معمولی اکسیدان ۶ درصد و رنگ موهای روشن کننده ۱ به ۲ اکسیدان ۹ درصد فری لاو می باشد.

 

برای موهای رنگ شده مکررا از شامپو استفاده نکنید

استفاده زودهنگام از شامپو و شامپو زدن به موهای سر به تکرار و در مدت زمان کوتاه سبب از بین رفتن رنگ موهای رنگ شده می‌شود‌‌. و به این ترتیب موهای شما دیگر درخشندگی و زیبایی قبل را نخواهد داشت از طرفی اگر به مقدار زیاد از شامپو استفاده کنید، ممکن است عناصر طبیعی پوست سر نظیر روغن‌های طبیعی به مرور از بین برود و این امر در وضعیت موها نیز موثر بوده و سبب آسیب‌دیدگی موها می‌شود.

استفاده از نرم کننده بعد ازشستن موهای رنگ شده

استفاده از نرم کننده فواید بسیاری برای موهای رنگ‌شده و یا موهای طبیعی و رنگ نشده دارد. چرا که نرم کننده‌ها با ساز و کاری سبب محافظت از مو می‌شود و در کنار حفاظت از مو افزایش حجم موها و درخشندگی آن را به دنبال دارد‌.

مراقبت از موهای رنگ شده

ساز و کار نرم‌کننده‌ها برای حفاظت از موها بدین ترتیب است که پس از مالیدن نرم‌کننده به مو نرم‌کننده یک لایه حفاظتی پیرامون ساقه مو تشکیل می‌دهد که این لایه کوتیکول مو را در برگرفته و از نابودی رطوبت مو جلوگیری می‌کند.

موهایتان را در معرض هوا قرار ندهید

معمولاً خانم‌هایی که بر روی موهای خود از رنگ مو استفاده کرده‌اند، از قرار گیری طولانی مدت در حمام و یا زیر دوش گرفتن موهای خود به مدت زیاد جلوگیری می‌کنند چرا که این کار سبب از بین رفتن رنگ مو می شود. همچنین برای اینکه در فصول سرد و پرباران موی شما به طور مکرر در معرض باران قرار نگرفته و آسیب نبیند، شما می‌توانيد از سرم‌های مو که وظیفه محافظت از مو را برعهده دارند، استفاده کنید.

از قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد خودداری کنید

یکی از عواملی که در از بین رفتن رنگ مو موثر بوده و باید از آن دوری کرد، استفاده از آب داغ و یا گرمای زیاد مانند گرمای اتو و سشوار برای موهای رنگ شده است.

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

استفاده از گرمای زیاد و آب داغ سبب از بین رفتن رنگ مو شده و به مرور زمان درخشندگی و دوام مو کاهش می‌یابد. بنابراین توصیه ما به بانوانی که از رنگ مو استفاده می‌کنند این است که از گرمای زیاد و یا آب داغ بر روی موهای خود خودداری کنید و در صورت استفاده از دستگاه‌های مانند اتوی مو و سشوار به جهت محافظت از بافت موی خود در برابر گرما از سرم‌های محافظ مو استفاده کنند.

خرید بهترین مارک اکسیدان ایرانی

اکسیدان به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار میرود اکسیدان ها انواع مختلفی دارند: اکسیدان شماره 1 یا %6 یا 20 حجمی: رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و قدرت دو یا سه درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 2 یا %9 یا 30 حجمی قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و قدرت سه تا 5 درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 3 یا %12 یا 40 حجمی که فقط برای دکلره استفاده می شود و قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد اکسیدان فری لاو دارای کراتین و نرم کننده بوده و از حساسیت و خشکی و شکنندگی مو جلوگیری میکند و باعث تقویت نرمی و لطافت موها شده و زیبایی را به موها و چهره شما هدیه میدهد و بهترین مارک اکسیدان ایرانی می باشد و همچنین فری لاو یکی از پرفروش ترین مارک های لوازم آرایشی در ایران می باشد.

 

استفاده از ماسک موی داخل حمام

برای سالم‌تر ماندن موهای رنگ شده و حفظ درخشندگی آن شما می توانید از ماسک موهایی که برای استفاده در داخل حمام تولید شده بهره‌گیری کنید. بدین صورت که در زمان استحمام یک بار در هفته ماسک مو را بر روی موهای مرطوب خود قرار داده و همه جای مرا به مواد آن آغشته کنید. سپس بعد از نیم ساعت موهای خود را آبکشی کرده و نرم و درخشنده تر شدن آن را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که ماسک مو دارای انواع مختلفی بوده و یکی از انواع این ماسک ها ماسک های پروتئینه است.می‌توانید با استفاده از ماسک‌های پروتئینه، کمبود پروتئین در موهای خود را جبران کرده و از این طریق به افزایش دوام و انعطاف پذیری موهای خود کمک کنید.

استفاده از ماسک موهای بدون آبکشی

در بخش قبلی با ماسک موهایی آشنا شدیم که سبب سالم‌تر و نرم‌تر ماندن مو می‌شود. اما در این بخش ماسک‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که با داشتن ویژگی‌های پیشین دیگر نیاز به آبگیری مو ندارد. ساز و کار این ماسک‌ها بدین ترتیب است که با تشکیل یک لایه حفاظتی دور ساقه مو موها را در برابر آسیب‌هایی نظیر آلودگی هوا، اشعه خورشید و همچنین آسیب‌های دستگاه سشوار اتو مو محافظت می‌کند. از طرفی استفاده از این ماسک‌ها باعث می‌شود که موهای شما به راحتی شانه شود و با گره خوردگی در مو و سخت شانه شدن آن مواجه نباشید.

استفاده از ماسک روغن گرم جهت بهبود درخشش موها

استفاده از روغن‌های گرم یکی از راه‌هایی است که برای کمک به سلامت مو به بانوان توصیه می‌شود. با استفاده از این روغن‌ها شما می‌توانید سلامت موهای خود را تضمین کرده و موهایی با بافت کاملاً نرم و براق داشته باشید.

مراقبت از موهای رنگ شده

روش استفاده از ماسک روغن‌های گرم بر روی مو به این ترتیب است :

ابتدا یکی از روغن‌های گرم نظیر روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا روغن زیتون را انتخاب کرده و به مقدار ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری از آن را گرم می‌کنید.

سپس روغنی که گرم شده را روی پوست سر و موها از ریشه تا ساقه آن قرار داده و ماساژ می‌دهید.

پس از استفاده از روغن برای تمام قسمت‌های مو از ریشه تا ساقه با یک کلاه رنگ موهای خود را پوشانده و پس از ۴۵ دقیقه نسبت به شستن آن اقدام کنید.

البته باید توجه داشته باشید که شستن موها باید با استفاده از شامپوهای بدون سولفات که آسیبی به بافت مو نمی‌رساند باشد.

استفاده از رژیم غذایی سالم برای سالم ماندن موهای رنگ شده

تمامی مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌کنید، قطعاً بر سلامت و وضعیت بافت مو نیز تأثیر خواهد داشت. به نحوی که خوردن غذاهای پروتئین و آهن‌دار موها را تقویت کرده و همچنین استفاده از مواد مغذی سبب رشد مناسب موها می‌شود. پس برای داشتن موهای سالم و زیبا باید به رژیم غذایی خود توجه داشته و از خوردن غذاهایی که برای شما خاصیتی به دنبال ندارد، جلوگیری کنید.

استفاده از مکمل ها برای افزایش سلامت موهای رنگ شده

در قسمت پیشین با تاثیر رژیم غذایی بر مو و حفظ سلامت بافت مو آشنا شدیم‌. اما باید بدانید که بسیاری از ویتامین‌های مورد نیاز به هر دلیلی ممکن است از راه غذا و تغذیه به بدن نرسد. از این رو شما باید برای رسیدن این ویتامین‌ها از مکمل‌ها استفاده کنید. ویتامین‌ها سبب تقویت موها شده و رشد و زیبایی آن را به دنبال دارد.

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

به عنوان مثال ویتامین‌هایی نظیر بیوتین که به فراوانی در میوه هویج موجود است، سبب تقویت موهای ضعیف می‌شود.

استفاده از محصولات محافظت از مو حاوی فیلتر ضد آفتاب

امروزه بسیاری از افراد به ویژه بانوان به دنبال مواد و محصولاتی جهت محافظت از پوست و موی خود در برابر اشعه فرابنفش خورشید هستند. چراکه این اشعه ممکن است آسیب‌های زیادی به پوست و موی آن‌ها برساند. بنابراین شما بر روی داشتن موهای سالم و مراقبت از سلامت آنان باید در انتخاب محصولات محافظت کننده از موهای رنگ شده، دقت داشته باشید، تا محصول خریداری شده دارای فیلتر ضد آفتاب باشد.

 

خرید اینترنتی لوازم آرایشی ایرانی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید