درمان موهای سوخته

درمان موهای سوخته + راه‌های پیشگیری

درمان موهای سوخته + راه‌های پیشگیری

درمان موهای سوخته + راه‌های پیشگیری : فر دائم مو، صاف‌کردن مو با استفاده از مواد شیمیایی یا حالت‌دهی با ابزارهای حرارتی در سالن‌های زیبایی و دکلره یا رنگ کردن مو، همگی باعث می‌شوند موهای شما برای مدتی کوتاه زیباتر به‌نظر برسند. اما اگر از این روش‌ها بیش از حد استفاده کنید، باعث تخریب کوتیکول (لایه خارجی) مو شده و با گذشت زمان موجب سوختگی مو هایتان خواهید شد. اینجاست که باید به دنبال راهی برای درمان موهای سوخته خود باشید. با ما همراه باشید در بیوتی کده

درمان موهای سوخته

شاید فکر کنید برای درمان موهای سوخته راهی جز کوتاه‌کردن موها وجود ندارد. اما با توجه به شدت و نوع آسیب، اقدامات مختلفی می‌توان انجام داد تا به برگرداندن درخشش و استحکام اولیه موها کمک شود، بدون اینکه مجبور شوید به عنوان تنها راه حل موجود، به سرعت آن را کوتاه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین درمان موهای سوخته را با شما درمیان بگذاریم.

درمان موهای سوخته + راه‌های پیشگیری

درمان موهای سوخته + راه‌های پیشگیری

خرید بهترین مارک رنگ مو ایرانی

فری لاو بهترین رنگ موی با کیفیت با قیمت مناسب و تنوع رنگ بسیار زیاد مناسب برای افراد سخت پسند و خوش سلیقه می باشد رنگ مو فری لاو رنگ مو دائمی است که قادر است رنگ موجود موها رو تغییر داده، تیره تر یا روشن تر کند. قدرت پوشش رنگ مو فری لاو برای موها عالی بوده و در هر شرایطی کاملا پایدار است. رنگ مو فری لاو بهترین مارک رنگ مو ایرانی حاوی روغن آرگان، روغن هسته ی انگور، روغن بادام، ویتامین C ، روغن نارگیل نرم کننده و حالت دهنده ی مو می باشد که باعث درخشندگی مو شده و از خشک شدن و شکنندگی مو جلوگیری می کند. این محصول حجم ۱۰۰ میل داشته و نسبت درصد ترکیب ۱ به ۱/۵ است. برای رنگ مو های معمولی اکسیدان ۶ درصد و رنگ موهای روشن کننده ۱ به ۲ اکسیدان ۹ درصد فری لاو می باشد.

موهای آسیب دیده در اثر حرارت چه نشانه‌هایی دارند؟

علائم ظاهری موهای آسیب دیده در اثر حرارت کاملاً مشخص است. بعد از استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو و سایر وسایل حرارتی، موهای شما ممکن است دیگر حالت نگیرند، کنترل آن‌ها سخت‌تر شود و وقتی می‌خواهید به آن حالت دهید، شکلش را به خوبی حفظ نکند.

علائم ظاهری موهای آسیب دیده در اثر حرارت

برخی از نشانه‌های موهای آسیب‌دیده در اثر حرارت عبارتند از:

نوک موها دوشاخه شده یا به‌راحتی می‌شکند
گره‌های سفیدرنگ در انتهای ساقه مو به وجود می‌آید
موها بیش از حد خشک می‌شوند
بافت مو خشن یا رشته‌ای می‌شود
حالت‌دادن یا برس‌کشیدن موها به سختی انجام می‌شود
موها به راحتی در هم پیچیده و گره می‌خورند
موها شکننده می‌شوند

درمان موهای سوخته + راه‌های پیشگیری

درمان موهای سوخته + راه‌های پیشگیری

 

خرید بهترین مارک اکسیدان ایرانی

اکسیدان به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار میرود اکسیدان ها انواع مختلفی دارند: اکسیدان شماره 1 یا %6 یا 20 حجمی: رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و قدرت دو یا سه درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 2 یا %9 یا 30 حجمی قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و قدرت سه تا 5 درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 3 یا %12 یا 40 حجمی که فقط برای دکلره استفاده می شود و قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد اکسیدان فری لاو دارای کراتین و نرم کننده بوده و از حساسیت و خشکی و شکنندگی مو جلوگیری میکند و باعث تقویت نرمی و لطافت موها شده و زیبایی را به موها و چهره شما هدیه می دهد و بهترین مارک اکسیدان ایرانی می باشد و همچنین فری لاو یکی از پرفروش ترین مارک های لوازم آرایشی در ایران می باشد.

نحوه درمان موهای سوخته در اثر حرارت

روش‌های درمان موهای سوخته در اثر حرارت، بسته به میزان آسیب و همچنین نوع مو، متفاوت خواهد بود. در ادامه، روش‌های درمان را بر اساس نوع مو بررسی می‌کنیم.

موهای فر

حرارت بر موهای فر اثرات نامطلوبی می‌گذارد و می‌تواند باعث وز شدن، گره خوردن و بدشکل شدن بافت آن شود. برای بازگرداندن فر طبیعی مو، باید رطوبت را به کوتیکول مو بازگرداند.

ماسک‌های موی خانگی یا آماده مصرف و نرم‌کننده‌های عمیق که از مرطوب‌کننده‌هایی چون شی باتر، روغن نارگیل و روغن آرگان سرشار هستند، می‌توانند موهای شما را به حالت فنری خود بازگردانند. برای حفظ سلامت موها و بهبود آنها، مناسب است نرم‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد مرطوب‌کننده و روغن‌های نارگیل، آووکادو یا آلوئه ورا باشند.

از آنجایی که شامپو ممکن است چربی طبیعی مو را از بین ببرد، مناسب است هر چند روز یک‌بار موهای خود را بشویید و روزانه از شامپو استفاده نکنید. همچنین باید شامپو را تنها به پوست سر و ریشه موهایتان بزنید تا کف حاصل از آن برای شستن ساقه‌ها به ملایمی کافی باشد.

درمان موهای سوخته + راه‌های پیشگیری

درمان موهای سوخته + راه‌های پیشگیری

موهای صاف

آسیب ناشی از حرارت می‌تواند موهای صاف را خشک و شکننده کند و باعث بدتر شدن موخوره شود، همچنین حفظ ظاهر صاف موهای شما را دشوارتر کند. برای بازگرداندن درخشش و براقیت به موهایتان، تمرکز خود را بر روی بازیابی و ترمیم پروتئین‌های طبیعی آن بگذارید.

استفاده از ماسک مو خانگی ممکن است به موقتی بهبود ظاهر موی شما را ایجاد کند، اما نمی‌تواند آسیب طولانی‌مدت ناشی از حرارت را برطرف کند. برای ترمیم پیوندهای طبیعی مو، از مخلوط ماست، عسل و روغن زیتون به عنوان درمان پروتئینی استفاده کنید. همچنین اسپری‌های نرم‌کننده حاوی کراتین می‌توانند پیوندهای شکسته در کوتیکول مو را ترمیم کنند.

به علاوه، در درمان موهای سوخته ناشی از استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ کردن مو، تقویت موهای دکلره شده اساسی است. موهای دکلره شده به شدت به مواد ترمیم‌کننده و نرم‌کننده نیاز دارند. می‌توانید از مخلوط‌ها و ماسک‌های موی حاوی تخم‌مرغ و روغن نارگیل بهره‌مند شوید یا از کرم ترمیم‌کننده مو برای رطوبت‌رسانی به موهایتان استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید