آموزش, پودر دکلره

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو و آشنایی با پایه‌‌های‌ دکلره

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو و آشنایی با پایه‌‌های‌ دکلره : دکلره یا دکلراسیون به زبان راحت به اقدام برداشتن رنگ مو گفته‌ می‌شود؛ که نتیجه‌ی آن تبدل رنگ پیگمنت‌های مو یا رنگدانه‌های مو از قالب مو می باشد و رنگ مو را از تیره‌ به روشن‌ تغییر می دهد با ما همراه باشید در سایت رسمی فری لاو

اغلب دختر ها در اکثر موارد در دوره‌ای از زندگی خویش تمایل به تحول رنگ مو‌های خودشان به رنگ‌های روشن‌ پیدا‌ می‌کنند . ولی چنانچه بخواهند همه پیگمنت‌های سیاه‌ را از موهایشان پاک کنند روندی طویل و صدمه رسان خواهند داشت .

پیگمنت یا رنگدانه قسمت آشکار کننده رنگ مو در قالب مو خواهد بود که دربردارنده سه دسته رنگی آبی ، سرخ و زرد می باشد . در پیگمنت موی تمام آدم ها از هر ۳ رنگ وجود خواهد داشت . درصورتی‌که پیگمنت آبی بر ۲ رنگ دیگر مسلط باشد؛ رنگ موی شخص سیاه شبق‌ ، چنانچه پیگمنت سرخ بر ۲ رنگ دیگر مسلط باشد؛ رنگ موی شخص قهوه‌ای تیره‌ و درصورتی‌که پیگمنت زرد بر ۲ رنگ دیگر مسلط باشد؛ رنگ موی شخص بلوند می باشد .

آشنایی با ماده‌های ضروری برای دکلره نمودن مو

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو

 

نخستین قدم برای روشن‌کردن‌ مو خرید پودر‌ دکلره و اکسیدان می باشد . پودر‌های دکلره خیلی گوناگون می باشد و برند های متفاوتی در فروشگاه ها موجود‌ است‌ هرچند به صورت عمومی به سه گروه تقسیم‌ می گردد .

پودر دکلره آبی : قویترین پودر‌ حاضر در فروشگاه ها است؛ که تنها برای دکلره جامع مو بکارگیری می گردد . و تنها برای رنگ مو‌های کاملا سیاه مصرف خواهد شد . از پودر‌ دکلره آبی رنگ برای هایلایت‌ها بکارگیری نکنید . درصورتی‌که درون فویل مصرف گردد سریعا گرم شده و احتمال‌ صدمه به مو در این وضعیت زیادتر و نظارت عمل مشکل تر خواهد شد .

پودر دکلره سفید‌ : این پودر‌ ملایمتر خواهد بود و شتاب فرآیند غیرطبیعی شیمیایی متوسطی دارد؛ و برای بکارگیری در هایلایت با فویل مناسبترین گزینه خواهد بود .

پودر دکلره بنفش‌ : روال غیرطبیعی شیمیایی ضعیف‌تری خواهد داشت ، ازاین‌رو افزون‌تر برای دکلره نمودن مو‌های صورت‌ و تن بکارگیری می گردد . اگرچه در برخی موارد برای مو‌های خیلی حساس در مقابل به دکلره یا هایلایت هم امکان مصرف خواهد داشت .

خرید پودر دکلره از فروشگاه فری لاو

دکلره پودری می باشد که با آن می شود موها را بی‌رنگ‌ نمود. هنگامی که شما قصد دارید رنگ موهای خودتان را به صورت‌ کامل‌ تغيير دهید ، بطور‌ مثال از رنگ سیاه به رنگ بلوند ، موهایتان را تغيير دهید آنوقت به دکلره احتیاج پیدا‌ میکنید .

دکلره از مواد‌ پراُکسید تهیه گشته ، که این مواد‌ می تواند جهت بی‌رنگ‌ نمودن موها گردند . مطلبی دیگری که بایستی به آن دقت نمود این می باشد که دکلره حتما باید در کنار‌ اکسیدان بکارگیری گردد ، درصورتی‌که دکلره را با آب قاطی بکنید ، دکلره کارآمد نخواهد گردید پس برای دکلره نمودن نیاز به خریداری اکسیدان هم دارید فری لاو بهترین مارک لوازم آرایشی ایرانی می باشد.

 

اکسیدان

تکمیل کننده رنگ مو و پودر‌ دکلره می باشد و یک کاتالیزور بی‌اندازه پراهمیت در فرآیند غیرطبیعی شیمیایی عمل ما به حساب می آید. اکسیدان‌ها به ۳ دسته تقسیم‌ می‌شوند که هر نوع استفاده مخصوص خود‌ را دارند .

اکسیدان %۶: برای دکلره نمودن مو‌های صورت‌ و تن ، برای رنگ نمودن مو‌ها و در برخی موارد برای هایلایت و دکلره مو‌های خیلی ظریف و صدمه‌پذیر بکارگیری خواهد شد .

اکسیدان %۹: در اکثر موارد برای هایلایت‌ها و دکلره نمودن جنس موی عادی (نه بی‌نهایت نرم و نه بی‌نهایت ضخیم) مصرف خواهد شد .

اکسیدان %۱۲: را برای هایلایت و دکلره مو‌های بسیار ضخیم که به سادگی رنگ باز نمی‌کنند بکارگیری خواهیم کرد . مقصود مو‌های به رنگ سیاه شبق‌ و قهوه‌ای خیلی تیره‌ می باشند که در مقابل ماده‌ها دکلره عکس‌العمل اندکی از خود‌ ارائه می‌دهند .

خرید اکسیدان فری لاو

اکسیدان به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار میرود اکسیدان ها انواع مختلفی دارند: اکسیدان شماره 1 یا %6 یا 20 حجمی: رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و قدرت دو یا سه درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 2 یا %9 یا 30 حجمی قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و قدرت سه تا 5 درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 3 یا %12 یا 40 حجمی که فقط برای دکلره استفاده می شود و قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد اکسیدان فری لاو دارای کراتین و نرم کننده بوده و از حساسیت و خشکی و شکنندگی مو جلوگیری میکند و باعث تقویت نرمی و لطافت موها شده و زیبایی را به موها و چهره شما هدیه میدهد فری لاو یکی از پرفروش ترین مارک های لوازم آرایشی در ایران می باشد.

 

 

دکلره

بعد از شناسایی این ماده‌ها حالا وقت آشنایی با اقسام دکلره خواهد بود . هر رنگ دکلره دارای یک عدد پایه‌ می باشد .

۱ . قرمز‌
۲ . قرمز‌ نارنجی
۳ . نارنجی قرمز‌
۴ . نارنجی

هرگاه مو‌ها به هر یک از چهار رنگ فوق برسد گفته می شود مو در حد دکلره‌ی خفیف رنگ باز کرده و مو دیگر بیشتر‌از‌این پایداری نداشته است؛ ازاین‌رو رنگ‌های انتخابی برای این پایه‌‌ها‌ می‌توانند حاوی قهوه‌ای میانه (پایه‌ی چهار) بلوطی ، مسی‌ ، آکاژو ، فندقی تیره‌ و قهوه‌ای صدفی باشند .

۵ . نارنجی زرد
۶ . زرد نارنجی
۷ . زرد نارنجی کم‌رنگ‌

به این سه پایه‌ دکلره‌ی میانه گفته می شود . رنگ‌های آکاژو ، قهوه‌ای روشن‌ ، بلوند تیره‌ ، رنگ‌های خاکستری رنگ پایه‌ی پنج و شش می‌توانند رنگ‌های انتخابی باشند .

۸ . زرد
۹ . زرد روشن‌
۱۰ . پلاتینه تا سفید‌

به این سه پایه‌ دکلره‌ی قوی گفته می شود . بلوند روشن‌ ، بلوند طلایی‌ ، بلوند خاکستری رنگ و بلوند زیتونی می‌توانند از رنگ‌های انتخابی باشند .

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو

 

آموزش دکلره نمودن مو و آشنایی با پایه‌‌های‌ دکلره

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو

 

مراحل دکلره نمودن مو

✅ قبل از دکلوراسیون برای پیشگیری از صدمه به پوست؛ پوست‌ پیرامون صورت‌ را چرب‌ خواهیم کرد . مورد دیگر این که دقت داشته باشید آن روزی که قصد این کار‌ را دارید نباید مو‌ها را با شامپو شسته‌ باشید .

✅ یک پیمانه‌ پودر‌ دکلره را با ۱۲۰ میل‌ اکسیدان ترکیب نمائید . مسلماً این نسبت‌ به اندازه موی شما ارتباط خواهد داشت .

✅ اگر خواستید خودتان دکلره را اعمال نمایید به دو آینه احتیاج دارید که بتوانید پشت‌ سر‌خود‌ را خوب تر ببینید .

✅ فرق وسط‌ باز نمائید . هر نصف مو را از افقی به دو گروه تقسیم‌ بکنید . در کل چهار گروه الزاماً باید برروی سرتان داشته باشید هر گروه را با بکارگیری از کلیپس بزرگ‌ سوا نگه دارید .

✅ برای آغاز دکلره نمودن مو از پس سر با بکارگیری از قلم‌ رنگ مو آغاز نمائید و از قسمت پس سر بخشی را مجزا کرده و با بکارگیری از قلم‌ رنگ مو با مسافت یک سانتی متر از بن مو را به ماده‌ها آمیخته نمائید . قدم به قدم این تار ها را سوا نموده و موهایتان را به این ماده‌ها آمیخته نمائید تا همه گروه ها تمام‌ گردد .

✅ بعد از اینکه بخش بن به پایه‌ دکلره ساقه‌ رسید‌ کل جای‌ سر را با آب سرد آب کشی نمائید و سپس شامپو و نرم کننده بزنید و قشنگ بشوئید . توجه نمائید در بخش شامپو زدن‌ نباید اصلاً ماده‌ها دکلره روی مو بماند ، حتما باید کاملا پاکیزه گردد . با حوله آب مو را بگیرید ، حوله را از روی سر برداشته ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به مو‌ها استراحت‌ دهید .

رنگ نمودن پس از دکلره‌ی مو

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو

آموزش‌ دکلره کردن‌ مو

 

پایه‌ی رنگ مطلوب را گزینش نمائید و با اکسیدان تلفیق بکنید و به مو‌ها بزنید . از آنجا که مو‌ها دکلره شده‌اند ، برای این بار ده دقیقه کفایت می کند . در غیر این صورت‌ نهایتا ۱۵ دقیقه کافی است . پس از آن مو‌ها را خیلی خوب و تا هنگامی که آب زلال گردد و حس پاکی نمائید ، بشویید . در واقع قادر خواهید بود از رنگساژ هم بکارگیری نمائید .

رنگساژ چیست‌ ؟

رنگساژ تشکیل‌ شده‌ از ترکیب چند رنگ متفاوت ، واریاسیون ، اکسیدان %۶ و آب خواهد بود . فرق حقیقی رنگساژ با رنگ مو در اندازه رنگ‌ها و آب حاضر در رنگساژ خواهد بود ! ما هیچ‌ وقت در رنگ مو آب نمی‌ریزیم و از ۱ یا ۲ رنگ در تلفیق آن بکارگیری خواهیم کرد . استفاده رنگساژ با رنگ مو متمایز خواهد بود . برای صحیح انجام‌دادن رنگساژ پایه‌ دکلره رنگ گزینش شده‌ ، رابطه بی واسطه با پایه‌ دکلره مو‌ها پس از دکلره نمودن مو خواهد داشت . پس از گزینش رنگ مقصود ، رنگساژ را آماده کرده و بر روی مو‌ها بگذارید . بعد مو‌ها را با یک ورق نایلنی بپوشانید . توجه داشته باشید که مرحله‌ رنگساژ وقت مشخصی نخواهد داشت و به محض‌ خوش‌ رنگ گشتن بایستی بشوئید . پس از آن تنها نرم کننده بزنید .

در انتها به این چند مساله دقت نمائید :

✅ درصورتی‌که عمل‌ دکلره گشتن مو بر روی موی رنگ شده‌ اجرا گردد به آن دکاپاژ گفته می شود .

✅ خوب تر خواهد بود چنانچه برای نخستین دفعه این عمل را انجام‌ می‌دهید از یک شخص یاری بگیرید .

✅ درصورتی‌که مو‌های بلوند و روشنی‌ دارید لزومی به بکارگیری از دکلره ندارید .

✅ دایماً پیش از دکلره انجام‌دادن مو برای ممانعت از حساسیت‌ و التهاب ، در آغاز روی قسمتی از مو‌ها تست نمائید . امکان‌پذیر خواهد بود مبتلا حساسیت‌ شوید که در این حالت از استفاده آن پرهیز نمائید .

✅ زمان دکلره به صورت پی‌درپی بایستی مو را کنترل‌ نمائید . درصورتی‌که تکه‌ای از مو را کشیدید و کش آمد فوراً بایستی مو را بشویید .

✅ خوب تر خواهد بود تا چند هفته پس از دکلره به استخر‌ نروید .

✅ بکارگیری مستمر از دکلره می‌تواند عوارض‌ غیر قابل‌ جبرانی برای مو داشته باشد‌ . از زیاده‌روی دوری کنید .

✅ از خاطر نبرید که موی دکلره شده‌ در مقابل حرارت و روشنایی آفتاب‌ حساس‌تر می باشد . پس کوشش نمائید بی‌نهایت از اتوی مو و شسوار بکارگیری نکنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید