آموزش, پودر دکلره

آموزش استفاده از پودر دکلره

آموزش استفاده از پودر دکلره

آموزش استفاده از پودر دکلره : در این مقاله ما سعی داریم به شما نحوه استفاده از پودر دکلره را به صورت گام به گام و بدون هیچ آسیبی به موهای شما آموزش دهیم. و همچنین روشهای تقویت مو که از نظر متخصصین سایت بیوتی کده که بسیار حائز اهمیت است را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

زیبایی و زیبا بودن یکی از مهمترین خواسته ها و یا حتی می توان گفت نیازهایی است که هر زن به آن اهمیت می دهد و برای زیباتر به نظر رسیدن تغییراتی را در چهره و مو لحاظ می کنند. یک از مولفه های زیبایی یک زن فرم و رنگ مو است. موهای تیره درای محدودیت های زیادی هستند و یا اینکه اغلب خانم ها از رنگ های تیره استفاده می کنند در نتیجه حالت یکنواختی و معمولی دارد. اما استفاده از رنگ های روشن و یا به عبارتی بلوند کردن رنگ مو می تواند شما را از سایرین متمایز کند و شما را جذابتر کند.

شاید برای اغلب خانم ها این اتفاق افتاده باشد که رنگ مویی را خریداری کرده اند و رنگی را که در بروشور آن دیده اند با رنگ موی خود بعد از استفاده ، تفاوت داشته باشد. یکی از دلایل عمده این موضوع ، عدم بکارگیری درست از پودر دکلره در مرحله اول است. در بعضی از موها خصوصا رنگ های بلوند یا روشن مو باید به درجه ای از پایه برسد تا رنگ مدنظر شما را بدهد. بنابراین مهمترین مرحله در دکلره کردن مو همان مرحله اول است. با هم به طور دقیق به بررسی این مراحل می پردازیم.

آموزش استفاده از پودر دکلره

آموزش استفاده از پودر دکلره

آماده کردن موها

دکلره کردن مو اگر با رعایت نکات مهم مربوط به آن صورت نگیرد باعث شکستن ساقه مو و اکسیداسیون رنگدانه مو میشود. در نتیجه اگر شما موهایتان شکسته یا ضعیف شده باید در ابتدای کار به فکر تقویت آن باشیدو این کار را باید یک یا دوماه قبل از دکلره کردن مو انجام دهید. اگر موهایتان سالم است و مشکلی از این بابت ندارد دو هفته قبلتر از دکلره کردن مو ، آنها را به خوبی تقویت کنید.

خرید پودر دکلره فری لاو

دکلره پودری می باشد که با آن می شود موها را بی‌رنگ‌ نمود. هنگامی که شما قصد دارید رنگ موهای خودتان را به صورت‌ کامل‌ تغيير دهید ، بطور‌ مثال از رنگ سیاه به رنگ بلوند ، موهایتان را تغيير دهید آنوقت به دکلره احتیاج پیدا‌ میکنید .

دکلره از مواد‌ پراُکسید تهیه گشته ، که این مواد‌ می تواند جهت بی‌رنگ‌ نمودن موها گردند . مطلبی دیگری که بایستی به آن دقت نمود این می باشد که دکلره حتما باید در کنار‌ اکسیدان بکارگیری گردد ، درصورتی‌که دکلره را با آب قاطی بکنید ، دکلره کارآمد نخواهد گردید پس برای دکلره نمودن نیاز به خریداری اکسیدان هم دارید فری لاو بهترین مارک لوازم آرایشی ایرانی می باشد.

 

چگونه موهایمان را تقویت کنیم؟

• موی شما نباید رنگ شده باشد : دکلره کردن روی موهای دست نخورده و رنگ نشده تاثیر بیشتر و بهتری دارد بنابراین اگر موهایتان رنگ شده است 3 ماه صبر کنید در غیر این صورت اگر زودتر از 3 ماه اقدام به دکلره کردن کنید ، موهای شما آسیب جدی می بیند.

• از اتو کشیدن موهایتان خودداری کنید : از آنجایی که داشتن رطوبت به سلامت مو کمک می کند از اتو کشیدن و یا حتی سشوار کشیدن و همچنین استفاده از شامپوهای دارای ترکیبات الکل و سولفات خودداری کنیدزیرا میزان شکنندگی مو را افزایش می دهد.

• استفاده از موادنرم کننده و ماسک های نرم کننده مو : این کار حداقل دوبار در هفته توصیه می شود. استفاده از مواد و ماسک های نرم کننده مو را دو هفته قبل از دکلره کردن انجام دهید. استفاده از موادی مثل روغن نارگیل ، تخم مرغ ، روغن زیتون و آووکادو به صورت ماسک خانگی به تقویت مو کمک می کند .قبل از استفاده از نرم کننده موهایتان را نشویید.

• استفاده از روغن نارگیل : روغن نارگیل نوعی محافظ بر روی ساقه مو ایجاد می کند و از آسیب جدی و شکنندگی ساقه مو بعد از دکلره کردن مو جلوگیری می کند در حالی که هیچ اختلالی در روشن شدن مو ایجاد نمی کند. یک شب قبل از دکلره کردن موها را با روغن نارگیل خیس کنید. این عمل مانع از دست دادن رطوبت مو می شود.

آموزش استفاده از پودر دکلره

آموزش استفاده از پودر دکلره

لوازم مورد نیاز برای دکلره کردن

• دستکش یکبار مصرف یا لاتکس

• پیش بند

• ظرف یا کاسه رنگ

• شانه مناسب

• فرچه رنگ

• پودر دکلره

پودر دکلره

پودر دکلره را می توان از تمام فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی تهیه نمود اما مسئله مهم این است که از چه برندی استفاده کنیم. استفاده از پودرهای دکلره نامناسب ممکن است به موهای شما آسیب وارد آورد یا اینکه مشکلات پوستی ایجاد کند. برندهایی مانند Free love ،Matrix،Blondor و Wella می توانند مناسب باشند.

کرم اکسیدان

کرم اکسیدان باعث فعال شدن پودر دکلره می شود.ولوم های مختلف 10 تا 40 از این محصول وجود دارد که میزان قدرت کرم اکسیدان را نشان می دهد. از میان 10 سطح رنگ برای مو ، شماره 1 نشانگر رنگ سیاه و شماره 10 روشنترین رنگ را نشان می دهد.

Vol10 : برای رنگهای روشن که می خواهند روشنتر به نظر برسند کارایی دارد و 1 یا 2 درجه روشنتر می کند.

Vol20 : برای کسانی که رنگ موی آنها قهوه ای روشن است و نمی خواهند خیلی روشن شود مناسب است و 2 تا 3 درجه روشنتر می کند.

Vol30 :کرم اکسیدان با ولوم 30 ، 3 تا 4 درجه مو را روشنتر می کند. اجازه ندهید بیش از حد روی سر بماند زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود بهتر است در هنگام استفاده از تماس آن با پوست سر جلوگیری کنید.

Vol40 : این درجه میزان روشنایی بالایی را در اختیار موهایتان قرار می دهد و ممکن است به موهای شما آسیب وارد آورد. درصورت استفاده کمتر از 10تا 15 دقیقه آن را روی موی سر نگه دارید.

خرید اکسیدان فری لاو

اکسیدان به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار میرود اکسیدان ها انواع مختلفی دارند: اکسیدان شماره 1 یا %6 یا 20 حجمی: رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و قدرت دو یا سه درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 2 یا %9 یا 30 حجمی قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و قدرت سه تا 5 درجه روشن کنندگی را دارد اکسیدان شماره 3 یا %12 یا 40 حجمی که فقط برای دکلره استفاده می شود و قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد اکسیدان فری لاو دارای کراتین و نرم کننده بوده و از حساسیت و خشکی و شکنندگی مو جلوگیری میکند و باعث تقویت نرمی و لطافت موها شده و زیبایی را به موها و چهره شما هدیه میدهد فری لاو یکی از پرفروش ترین مارک های لوازم آرایشی در ایران می باشد.

 

دکلره کردن مو در خانه

آموزش استفاده از پودر دکلره

آموزش استفاده از پودر دکلره

برای شروع مراحل دکلره مو در خانه لازم است بدانید که شما 2 تا 3 روز قبل از این کار بهتر است موهای خود را نشویید. برای جلوگیری از اسیب رسانی مواد دکلره و اکسیدان بهتر است از مکانی استفاده شود که دارای تهویه هوای مناسب باشد. یک میز و یک آینه به شما کمک می کند تا وسایل خود را روی آن بگذارید.

• مرحله اول : لباسهای کهنه یا پیشبند استفاده کنید تا لباس شما رنگ نگیرد و همچنین دستکش یکبار مصرف یا لاتکس فراموش نشود.

• مرحله دوم : موهای خود را به گونه ای تقسیم کنید که قسمت جلوی موها از قسمت انتهایی جدا باشد. این عمل به شما این امکان را می دهد تا به قسمتهای پشت موی خود دسترسی راحتتری داشته باشید و بهتر است ابتدا این بخش را تقسیم کنید.

• مرحله سوم: ترکیب پودر دکلره با اکسیدان به اینگونه است که به ازای هر 1 پیمانه از پودر دکلره ، 2 پیمانه پودر اکسیدان باید اضافه شود. ترکیب کاملا یکدست باید باشد.

• مرحله چهارم: مرحله چهرم رنگ کردن موهاست ، بعد از اینکه دکلره را به قسمتهای زیرین مو زدید ، بخشی را که جدا کرده بودید باز کنید و رنگ کنید.بعد از رنگ کردن تمام مو ، آن را با کلاه دوش یا کیسه پلاستیکی بپوشانید.

نکات مهم هنگام دکلره کردن

 

آموزش استفاده از پودر دکلره

آموزش استفاده از پودر دکلره

1- هنگام دکلره کردن مو ، ابتدا قسمتهای نوک مو و وسط مو را رنگ بزنید و حدود 20 دقیقه صبر کنید زیرا زمان بیشتری می برد تا رنگ بگیرد و سپس رنگ زدن قسمتهای ریشه مو را شروع کنید.

2- زمان مناسب برای رنگ گرفتن موها ، 30 تا 45 دقیقه است و نباید بیشتر از این طول بکشد. در این مدت موها را بررسی کنید و ببینید به درجه روشنی مورد نظر شما رسیده یا نه.

3- اگر رنگ موها در این مدت به رنگ نارنجی شد ، نگران نباشید زیرا موهای تیره در هنگام دکلره به این رنگ در می آیند و این امر کاملا طبیعی است.

4- بعد از گذشت 45 دقیقه موهای خود را با یک شامپو با PH مناسب و نرمال بشویید و بعد از آن از یک نرم کننده استفاده کنید.

5- اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی و با دمای محیط خشک شود و از سشوار استفاده نکنید.

6- اگر از حالت گرم در موهای خود خوشتان نمی آید می توانید از تیونر استفاده کنید و تمام مراحل گفته شده را انجام دهید و از شامپو تیونر استفاده کنید.

7- دکلره روی موهای سالم و رنگ نشده تاثیر بهتری دارددر صورتی که موهای شما رنگ شده باشد نیاز به چند جلسه دکلره دارید.(چند هفته 1بار یا هر ماه 1بار دکلره کنید)

8- کسانی که موهایشان رنگی و مجعد یا فر است بهتر است به صورت حرفه ای دکلره کنند تا به نتایج مطلوب برسند.

سوالات مهم در مورد دکلره کردن مو

بعد از گذشت چه مدت بعد از دکلره کردن می توان موها را رنگ کرد؟

بعد از گذشت 3 روز می توان موها را رنگ کرد اما یک هفته زمان مناسبی است و بهتر است 2 یا 4 بار در این مدت موها را تقویت کنید.

آیا می توان از ترکیب دکلره و رنگ مو استفاده کرد؟

بهتر است این کار را یک آرایشگر حرفه ای انجام دهد ولی می توان برخی رنگ های روشن را با دکلره ترکیب کرد و استفاده نمود.

آیا می توان موها را پشت سر هم و دوبار در طول روز دکلره کرد؟

این کار را اگر حتی یک روز بعدتر هم انجام دهید ، سبب آسیب و شکستن ساقه مو می شود.

آیا می توان بعد از رنگ دائمی از دکلره استفاده کرد؟

خیر- رنگ دائمی با موهایتان اکسید شده و نمی توان موهایتان را روشنتر کنید.

آیا دکلره برای مو ضرر دارد ؟

دکلره مو در صورتی که موهایتان تقویت شده باشد خیر ضرری ندارد ولی نباید با پوست سر تماس داشته باشد زیرا سبب حساسیت پوستی می شود.

چندبار می توان موها را دکلره کرد ؟

دکلره مکرر سبب آسیب و شکنندگی مو می شود و بهتر است بین دکلره مو 4 تا 6 هفته بگذرد.

آیا دکلره سبب می شود مو نازک شود؟

دکلره کردن باعث افزایش شکنندگی مو می شود و همچنین ضخامت ساقه مو را کاهش می دهد. در صورتی که قبل دکلره کردن موهای خود را تقویت نکنید احتمال آسیب آن زیاد است ولی سبب ریزش نمی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید