پنکک

نکات استفاده از پنکک

نکات استفاده از پنکک

نکات استفاده از پنکک : تولید مواد آرایشی بهداشتی در گذشته همچون اکنون متنوع و گسترده نبود و تنها به چند کالا محدود می‌شد. اما امروزه با توجه به تقاضای مصرف‌کنندگان انواع مختلف و متنوعی از مواد آرایشی و بهداشتی با کارایی‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود. یکی از این مواد آرایشی پنکک یا کرم پودر فشرده است که در ادامه با این ماده آرایشی، تاریخچه استفاده از پنکک، ترکیبات و نکات مصرف آن آشنا می‌شویم. با بیوتی کده همراه باشید.

تاریخچه استفاده از پنکک آرایشی

پنکیک آرایشی نخستین‌بار در سال 1916 در یکی از استودیوهای هالیوودی مورد استفاده قرار گرفت. و دلیل استفاده از این ماده آرایشی نوع بازتاب نور آن در فیلم‌های 3 رنگ و فیلم‌های سیاه و سفید بود. از همین رو هالیوود، شرکت آرایشی ویژه‌ای را برای تولید پنکک آرایشی احداث کرد و از آن به بعد افراد از این محصول آرایشی برای پوست خود استفاده می‌کردند و در حال حاضر نیز این نوع ماده آرایشی طرفداران زیادی در سالن‌های تئاتر و سینما دارد و بسیاری از بازیگران و مدل‌ها از پنکک آرایشی برای زیباتر جلوه دادن پوست و چهره خود استفاده می‌کنند.

نکات استفاده از پنکک

نکات استفاده از پنکک

 

خرید اینترنتی بهترین پنکیک ایرانی

استفاده از لوازم آرایش خصوصا لوازم آرایش صورت تاثیر بسزایی در زیبایی و جلب توجه افراد و مخصوصا بانوان دارد. پایه‌ی آرایش را رنگ پوست و صافی و یک‌دست بودن آن تشکیل می‌دهد. با توجه به نیاز پوستتان و آن‌چه که بهتر روی پوستتان جوابگو است، باید یکی از مواد آرایشی پوست مثل کرم پودرهای مایع و جامد، پنکیک و یا موس‌های فشرده را انتخاب کنید. پنکیک در مقایسه با سایر محصولات از پوشش‌دهی بالاتری برخوردار است. بهتر است بدانید قبل از استفاده از پنکیک باید از یک کرم مرطوب کننده یا نرم کننده بر روی پوست بمالید تا پنکیک ماندگاری بالاتری داشته باشد و اصطلاحاً روی پوست بنشیند. پنکیک خشک و مات فری لاو بهترین پنکک ایرانی برای پوست چرب برق پوست را گرفته و مانع از مشخص شدن چربی و برق پوست میشود. این محصول به دلیل کاملا ایرانی بودن خود و سازگاری با پوست بانوان ایرانی و همچنین قیمت مناسب میتواند انتخاب مناسبی برای افراد باشد فری لاو بهترین مارک لوازم آرایشی ایرانی

ترکیبات و ساختار پنکک آرایشی

پنکک آرایشی همان‌طور که از ظاهر آن پیداست از یک پایه با ترکیب پودری ساخته شده است. که این پایه پودری می‌تواند از جنس پودر تالک باشد. پایه پنکک دارای موم و روغن و سنگین بوده و به همین سبب پوشش‌دهی بالایی بر روی پوست صورت به وجود می‌آورد. همچنین از نرم‌کننده‌ها و رنگدانه‌ها نیز در ترکیب پنکک استفاده می‌شود. مواد معدنی مانند: بیسموت اکسی کلراید، استئارات تری اتانول آمین، دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی و لانولین از دیگر مواد مورد استفاده در ترکیب پنکک هستند.

نکات استفاده از پنکک آرایشی

برای استفاده از پنکک آرایشی باید به برخی از نکات توجه داشته باشید که در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام استفاده از پنکک رعایت شود، اشاره خواهیم داشت.

یکی از این نکات مهم، انتخاب نوع پنکک است. چرا که پنکک نامرغوب سبب ایجاد جوش، لک‌های پوستی، تیرگی و چروک بر روی صورت شده و اثرات مخربی را در چهره ایجاد می‌کند. به همین سبب بانوان باید در انتخاب نوع پنکک مرغوب حساسیت ویژه‌ای داشته باشند. از این رو در هنگام خرید پنکک آرایشی از استاندار و اصل بودن آن اطمينان حاصل نمایید. و یا خرید خود را از فروشگاه‌های شناخته شده مانند بیوتی کده انجام دهید.

نکات استفاده از پنکک

نکات استفاده از پنکک

همچنین یکی از موارد مهم دیگر در انتخاب پنکک برای پوست‌های چرب داشتن برچسب oill free یا Matt بر روی پنکک است. زیرا این نوع پنکک‌ها برای صورت‌هایی که چرب و جوش‌دار هستند، مناسب بوده و مانع از گسترش جوش زدن آنان می‌شود.

گذشته از مرغوبیت پنکک و کیفیت آن، رنگ پنکک مورد استفاده و تطابق آن با پوست نیز دارای اهمیت بسیاری بوده و رنگ پنکک باید متناسب با رنگ پوست انتخاب شود. البته برای اینکه پنکک چهره جذاب‌تری را به فرد ببخشد می‌توان رنگ پنکک را یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست انتخاب کرد که این به سلیقه افراد بستگی دارد.

همان‌گونه که می‌دانید، افرادی که پوست چرب و یا خشک دارند هر کدام باید متناسب با نوع پوست خود ترتیب استفاده از مواد آرایشی بهداشتی را رعایت کنند. به عنوان مثال افرادی که پوست خشک دارند باید قبل از استفاده از پنکک حتماً از یک مرطوب‌کننده بر روی پوست خود استفاده کنند. چرا که با توجه به ساختار پودری شکل پنکک استفاده از آن بر روی پوست به همراه مرطوب‌کننده سبب جذب چربی پوست و رطوبت می‌شود.

استفاده از پنکیک برای افرادی که پوست چرب دارند، گزینه ایده‌آل و مناسب‌تری است چرا که پایه پودری آن پوشانندگی مناسبی را برای پوست این افراد ایجاد می‌کند و در پایان استفاده از پنکک که دارای استانداردهای لازم بوده و کیفیت خوبی دارد تثبیت آرایش شما را تضمین می‌کند.

نکات استفاده از پنکک

نکات استفاده از پنکک

بیشترین موارد استفاده پنکک

یکی از موارد استفاده پنکک آرایشی که سبب محبوبیت این ماده در بین مصرف‌کنندگان شده جذب چربی پوست و رفع نواقص پوستی افراد است. از طرفی پنکک آرایشی با ایجاد ظاهری عادی و مات برای پوست سبب ایجاد زیبایی ویژه‌ای در چهره می‌شود‌.

پنکک که از آن به عنوان کرم پودر فشرده نیز یاد می‌شود، خاصیت ضد آب داشته به همین سبب بانوانی که تعریق بسیار دارند، بیشتر از پنکک استفاده می‌کنند.

در تابستان و روزهای گرم سال تقاضای مصرف‌کنندگان برای خرید پنکیک افزایش می‌یابد. چرا که در تابستان با افزایش عرق کردن، میزان چربی پوست نیز افزایش یافته و بسیاری از بانوان برای جلوگیری از برق افتادن پوست صورت خود در این زمان‌ها از پنکک به همراه کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که پنکک به عنوان تثبیت‌کننده آرایش نیز کاربرد دارد چرا که به دلیل ترکیب پودری، پنکک می‌تواند پوشش مناسبی را روی پوست ایجاد کرده و بدون ریزش، ناصافی‌های پوست را بپوشاند.

 

خرید بهترین لوازم آرایشی ایرانی در فروشگاه بیوتی کده

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید