اسپری بدن, راهنمای خرید

نکات مهم خرید اسپری بدن

نکات مهم خرید اسپری بدن

نکات مهم خرید اسپری بدن : اسپری بدن محصولی است که برای خوشبو شدن بدن از آن استفاده می‌شود. اسپری بدن نسبت به سایر عطرها مانند ادوپرفیوم غلظت کمتر و رایحه سبک‌تری دارد. مدت ماندگاری اسپری بدن ۴ ساعت بوده و نسبت به دیگر عطرها و ادکلن‌ها ماندگاری آن کمتر است. البته برخی از اسپری‌های بدن مدت‌زمان ماندگاری آنها بالا است. این اسپری‌ها به مدت ۴۸ ساعت رایحه آنها روی بدن می‌ماند. ماندگاری کوتاه‌مدت اسپری سبب شده تا در یک روز چند بار از آن استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در بیوتی کده

هر چه ماندگاری یک اسپری بدن کمتر باشد در نتیجه قیمت آن نیز کمتر است. این محصول با رایحه‌های مختلف مطابق با انواع سلیقه‌ها و برای بانوان و آقایان موجود است. ترکیبات اسپری بدن شامل عصاره گیاهان مختلف، ادویه و روغن، آب و الکل است. از ترکیبات دیگر در اسپری بدن می‌توان به عطر، پروپان، ایزو بوتن و بوتان نام برد.

نکات مهم خرید اسپری بدن

نکات مهم خرید اسپری بدن

اما برای خرید یک اسپری بدن خوب چه نکاتی حائز اهمیت است؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

1- رایحه و بو: این مبحث کاملاً سلیقه‌ای است و هرکس می‌تواند به سلیقه خود یک اسپری را انتخاب و خریداری کند. ممکن است یک فرد از رایحه‌های تلخ یا شیرین و فردی دیگر به رایحه‌های سرد یا معتدل و یا گرم علاقه داشته باشد.

2- قدرت: این مسئله نیز مانند رایحه و بوی اسپری کاملاً سلیقه‌ای است و ممکن است یک اسپری باقدرت بیشتر یا کمتر مدنظر یک فرد باشد. اما نکته مهم این است هر چه یک رایحه قوی‌تر باشد ماندگاری بیشتری دارد و بیشتر جلب‌توجه می‌کند.

3- ظرف اسپری: برای عرضه اسپری‌ها ظروف مختلف در ابعاد گوناگون و رنگ‌های مختلف و شیک تولید می‌شود. ولی قبل از خرید آنلاین اسپری بدن نظرات کاربران را بررسی کنید.

4- قیمت: در مورد قیمت اسپری بدن باید گفت که هرچه قیمت یک محصول بیشتر باشد در نتیجه از نظر کیفی بهتر است. اما اسپری‌هایی هستند که قیمت کمتری دارند اما از کیفیت نسبتاً خوبی هم برخوردارند.

خرید اسپری بدن فری لاو

روش‌های استفاده از اسپری بدن:

برای استفاده از اسپری بدن راه‌های مختلفی وجود دارد که آنها را بررسی می‌کنیم:

1- اسپری کردن بر روی بدن: در این روش اسپری را در فاصله ۱۵ سانتی از گردن، زیربغل یا سینه به مدت ۲ ثانیه نگه دارید و برای اینکه نقاط بیشتری را تحت پوشش قرار دهد فاصله را ۲ تا ۷ سانت بیشتر کنید.

2- اسپری روی نبض: برای این روش در جاهایی که نبض دارد مثل گردن، مچ دست، قسمت داخلی آرنج، پشت زانوها و…. به فاصله ۱۰ تا ۱۲ سانتی اسپری کنید. سعی کنید بعد از اسپری با دست عطر را پخش نکنید تا خود جذب پوست شود.

3- اسپری بر روی لباس: در این روش به فاصله ۱۷ تا ۲۲ سانتی تا ۲ بار روی بالاتنه و ۱ بار روی شلوار اسپری می‌کنیم.

4- اسپری بر روی مو: اسپری را مستقیم بر روی موهای خود نزنید. اسپری را در فضای بالای سرخود بزنید و اجازه دهید روی سرتان بنشیند.

5- استفاده از اسپری بعد حمام: بعد از استحمام استفاده از اسپری ماندگاری آن را بیشتر می‌کند. بعد از حمام بدن خود را ابتدا خشک کنید و سپس به پوست خود اسپری کنید.

نکات مهم خرید اسپری بدن

نکات مهم خرید اسپری بدن

نکات دیگر در مورد اسپری بدن:

• عدم ترکیب رایحه‌ها: هرگز رایحه‌ها را با هم ترکیب نکنید. ممکن است عطر یا افترا شیوی که استفاده می‌کنید با اسپری شما مطابقت نداشته باشد. مثلاً اسپری شما رایحه سبکی دارد و ادکلن یا افترا شیوی که استفاده می‌کنید رایحه سنگین دارد و این ترکیب اصلاً درست نیست.

• روی صورت اسپری نکنید: اسپری کردن روی صورت ممکن است باعث التهاب پوست شود و همچنین ممکن است در صورت تماس یا چشم باعث آسیب آن شود.

• زیاده‌روی نکنید: در طول روز، ۲ تا ۳ استفاده از اسپری کافی است و استفاده بیش از حد ممکن است باعث التهابات پوستی شود.

مزایای اسپری بدن:

• ضد آلرژی و حساسیت
• تأمین رطوبت پوست
• ضد تعریق بدن
• خنک‌کننده
• افزایش شادابی پوست
• ضدالتهاب
• ضد عفونت

معایب اسپری بدن:

• بروز برخی حساسیت‌ها مانند خارش پوست و جوش
• بروز تنگی نفس در برخی افراد
• تیره شدن پوست زیربغل در صورت اسپری مستقیم
• کدر شدن جواهرات در صورت اسپری مستقیم به روی آنها

فرق اسپری با بادی اسپلش:

در اسپری بدن گازی وجود دارد که باعث پخش شدن آن می‌شود ولی در بادی اسپلش فقط آب و الکل وجود دارد. رایحه و قدرت بادی اسپلش از اسپری کمتر است و دلیل آن کم بودن میزان عطر داخل آن است.

نکات مهم خرید اسپری بدن

نکات مهم خرید اسپری بدن

فرق عطر و اسپری بدن:

در اسپری بدن میزان کمی عطر وجود دارد به همین دلیل ماندگاری کمتری دارد اما در عطرها میزان مشخصی آب و الکل وجود دارد. عطرها دارای ماندگاری بیشتری هستند به همین علت گران‌ترند.

فرق اسپری بدن و اسپری لباس:

تفاوت این دو از اسم آنها مشخص است. اسپری بدن مخصوص لباس است و نباید آن را برای پوست استفاده کرد.

تفاوت اسپری و دئودورانت:

اسپری بدن برای ازبین‌بردن بوی بدن ناشی از تعریق تولید می‌شود. دئودورانت با ازبین‌بردن باکتری‌هایی که روی پوست وجود دارند با بوی بد مبارز می‌کند. ترکیب باکتری‌ها با عرق سبب ایجاد بوی بود می‌شود و دئودورانت این باکتری‌ها را از بین می‌برد.

تفاوت اسپری خوشبوکننده بدن با ادکلن:

میزان ماندگاری ادکلن به دلیل به‌کارگیری کمتر آب و الکل از اسپری بیشتر است. اسپری بدن برای بدن کاربرد دارد اما ادکلن نه فقط برای بدن بلکه برای لباس هم به کار برده می‌شود و کیفیت بهتری دارد.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی شده تا به سؤالات در مورد اسپری خوشبوکننده پاسخ داده شود. اسپری بدن محصولی است که در انواع رایحه‌های متنوع تولید و روانه بازار می‌شود. در شکل‌ها و کیفیت‌های مختلف می‌توانید آن را خریداری و استفاده کنید. اسپری بدن برای بعد از باشگاه‌های ورزشی یا حتی مراسم نیز به کار می‌رود. قیمت اسپری بدن نسبت به سایر مواد معطر کمتر است و دلیل آن هم همان‌طور که ذکر شد ماندگاری نسبتاً کوتاه‌مدت آن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید