راهنمای خرید, رنگ مو

نکات خرید‌ رنگ مو + کاتالوگ خوانی و آشنایی با شماره‌ رنگ‌ها

نکات خرید‌ رنگ مو + کاتالوگ خوانی و آشنایی با شماره‌ رنگ‌ها : اشتیاق به تغییرات و قشنگ گردیدن پیوسته همراه بانو ها هست ، یکی از این تغییرات که اکثرا زن ها آن را آزمایش کرده‌اند رنگ نمودن موها خواهد بود . احتمالا در قدیم به میزان امروز رنگ نمودن موها نقش‌ مهمی‌ در ظاهر‌ زن ها نداشت و با افزایش یافتن سن و شروع سپید گردیدن مو اشخاص تشویق می‌شدند که برای پر کردن سفیدی موها و جوان‌تر دیده‌ گشتن از رنگ مو بکارگیری کنند . منتها چند سال می باشد که با به وجود آمدن استراتژی های گوناگون در رنگ مو و اقسام زیبای رنگ و هایلایت مو خیلی از زن ها و حتی دخترخانم ها جوان‌ در طول سال چند دفعه رنگ موهای خویش را عوض‌ می‌کنند و هر ساله در دنیای مد همراه معرفی‌ دیگر ترندها ، ترندهای رنگ مو هم معرفی‌ می‌شوند با ما همراه باشید در فری لاو استور

 

خرید رنگ مو فری لاو

فری لاو بهترین رنگ موی با کیفیت با قیمت مناسب و تنوع رنگ بسیار زیاد مناسب برای افراد سخت پسند و خوش سلیقه می باشد رنگ مو فری لاو رنگ مو دائمی است که قادر است رنگ موجود موها رو تغییر داده، تیره تر یا روشن تر کند. قدرت پوشش رنگ مو فری لاو برای موها عالی بوده و در هر شرایطی کاملا پایدار است. رنگ مو فری لاو بهترین مارک رنگ مو ایرانی حاوی روغن آرگان، روغن هسته ی انگور، روغن بادام، ویتامین C ، روغن نارگیل نرم کننده و حالت دهنده ی مو می باشد که باعث درخشندگی مو شده و از خشک شدن و شکنندگی مو جلوگیری می کند. این محصول حجم ۱۰۰ میل داشته و نسبت درصد ترکیب ۱ به ۱/۵ است. برای رنگ مو های معمولی اکسیدان ۶ درصد و رنگ موهای روشن کننده ۱ به ۲ اکسیدان ۹ درصد فری لاو می باشد.

دنیای رنگ مو دنیایی خیلی وسیع از اصطلاحات و ترکیبات‌ خواهد بود و بی هیچگونه اطلاعی نمی‌توانید حتی یک رنگ موی ساده‌ را در منزل انجام‌ دهید . به علت افزایش یافتن بها و مبلغ های رنگ مو در سالن‌‌های‌ زیبایی‌ خیلی از زن ها ترجیح‌ می‌دهند که موهایشان را در منزل رنگ بزنند . ولی چنانچه تجربه‌ و معلومات بسنده در این عرصه را نداشته باشند نه تنها رنگ باب‌طبع بدست‌ نمی‌آید بساکه امکان‌پذیر خواهد بود سبب صدمه دیدن‌ موها هم بشوند . به این دلیل در این نوشته با ما همراه باشید تا معلومات اساسی در رنگ نمودن موها و نکات ضروری خریداری رنگ مو را کسب بکنید تا آرایشگر‌ ماهر خودتان باشید .

نکات خرید‌ رنگ مو

نکات خرید‌ رنگ مو

 

در مفاهیم‌ آغازین دنیای رنگ مو الزاماً باید با ماده‌های مورد‌ بکارگیری آشنا‌ شوید . ترکیب‌ و بکارگیری از این ماده‌ها می باشد که در نهایت رنگ خیلی خوشگلی را بر روی موهای شما به وجود می‌آورد . ماده‌های ابتدایی مورد‌ ضرورت برای رنگ نمودن موها عبارتند از :

رنگ مو

انواع بی‌اندازه متعددی از رنگ موها در فروشگاه ها وجود خواهد داشت . ولی به صورت عام رنگ موها در دو دسته رده‌بندی می‌شوند .

۱ – رنگ مو موقت

۲ – رنگ مو اکسیداسیون

رنگ موهای موقت ، رنگ موهایی به شکل اسپری می باشند و برای بکارگیری به اکسیدان احتیاجی نخواهد داشت و معمولاً با چند مرحله شستن منزه می‌شوند .

رنگ موی اکسیداسیون پر استفاده ترین رنگ موها می باشند که به شکل خمیری و کرمی می باشد و بایستی با اکسیدان ترکیب گردند تا کارکرد ملزم را داشته باشد‌ . در این دسته رنگ موها پیگمنت‌های رنگی تصنعی با پیگمنت‌ها و رنگدانه‌های طبیعی‌ مو تلفیق می‌شوند که سبب تولید رنگدانه‌های رنگی و بزرگتری می‌شوند و رنگ اصلی موها را تغییر‌ می‌دهند .

انواع مارک های ایرانی و خارجی‌ رنگ‌ موها موجود‌ می باشند که خوب تر می باشد عالی ترین و با کیفیت‌ترین آن‌ها را بشناسید و از آن‌‌ها بکارگیری نمائید . تولید‌ کنندگان رنگ مو برای تولیدات خویش کاتالوگ مرتبط به آن را هم ارائه می‌کنند تا مشتری زمان گزینش بتواند رنگ کالا مورد‌نظر‌ را مشاهده‌ نماید و برحسب کاتالوگ و در میان مجموعه های رنگی ، رنگ دلخواه خویش را تعیین نماید . امکان‌پذیر خواهد بود رنگی که تهیه می‌کنید بر روی موهای شما دقیقاً عین‌ رنگ کاتالوگ نباشد ، این قضیه به جنس و پیگمنت‌های اصلی موهای شما و مراعات و شناخت‌ همگی ارکان اصلی رنگ می باشد که هر چه افزون‌تر بشناسید رنگ حاصل‌ به رنگ درون کاتالوگ نزدیک‌‌تر خواهد شد .

نکات خرید‌ رنگ مو

اکسیدان

اکسیدان به عنوان یک ماده‌ فعال‌ کننده در رنگ مو بکارگیری می گردد . اکسیدان‌ها در چهار گروه : ۳ درصد ، ۶ درصد ، ۹ درصد و ۱۲ درصد وجود دارند و هرچقدر که درصد آن زیادتر باشد‌ توان روشن‌ کنندگی بالاتری خواهد داشت و به همان نسبت‌ هم میزان آسیب‌ دهندگی آن به موها ازدیاد می‌یابد. ازاین‌رو از اکسیدان‌های ۹ و ۱۲ درصد زیادتر در دکلره‌های پایه‌ بالا‌ بکارگیری می گردد که خوب تر خواهد بود با آرایشگران ماهر این عمل انجام‌ گردد.

اکسیدان و رنگ را حتما باید با دقت به جنس مو و رنگ اصلی‌ مو گزینش نمود و هر چه گزینش شما در این مورد‌ مناسب‌تر باشد‌ رنگ نهایی بی‌اندازه نزدیک‌ به رنگ دلخواهتان خواهد بود‌ . مقدار اکسیدان را معمولاً برابر‌ یا یک و نیم برابر‌ رنگ مو در نظر‌ می‌گیرند .

نکات خرید‌ رنگ مو

واریاسیون

واریاسیون‌ها رنگ‌های قوی و اصلی‌ می باشند که برای ایجاد‌ سایه مطلوب و یا پوشیدن سایه‌هایی که مد‌نظر نخواهد بود ، در تلفیق با رنگ موها بکارگیری می‌شوند .

برخی رنگ‌ها دارای رفله نارنجی ، سرخ و یا زردی می باشند که هر شخصی این موردها را نمی‌پسندند . به یاری واریاسیون‌ها می‌توان این مساله را به سادگی حل نمود . در پایین اقسام واریاسیون و مصرف آن‌ها را به شما شرح می دهیم .

انواع واریاسیون

واریاسیون آبی : این واریاسیون برای خنثی نمودن رفله نارنجی به کار‌ برده می‌شود‌ .

واریاسیون بنفش‌ : واریاسیون بنفش‌ برای ازدیاد مقدار رنگ بنفش‌ و یا تناژ سرخ بکارگیری می گردد . به اضافه اینکه در موهای دکلره گشته برای از میان بردن‌ زردی موها از واریاسیون بنفش‌ بکارگیری می‌کنند .

واریاسیون سبز : واریاسیون سبز سبب خنثی گردیدن تناژ سرخ رنگ مو می گردد .

واریاسیون سرخ : قادر خواهید بود از واریاسیون سرخ برای تلفیق با رنگ‌های گرم و ازدیاد قرمزی مو بکارگیری نمائید .

واریاسیون طلایی‌ : برای تشکیل سایه طلایی‌ استفاده خواهد داشت .

واریاسیون دودی : واریاسیون دودی یا خاکستری‌ را هم می‌توان در رنگ‌های گروه‌ دودی برای ازدیاد رنگ دودی و هم در دیگر مجموعه های رنگی که تناژ زرد و نارنجی دارند برای خنثی نمودن این تناژها بکارگیری کرد.

نکات خرید‌ رنگ مو

نکات خرید‌ رنگ مو

 

پودر دکلره

استفاده از رنگ مو به تنهایی ، تنها چند مرتبه مو را روشن‌ خواهد نمود . وقتی که بخواهیم موها را به رنگ روشن‌ درآوریم و برای پایه‌‌های‌ بالاتر بایستی موها را دکلره کنیم . دکلره به معنای بی‌رنگ‌ نمودن موها می باشد و این عمل را با بیرون‌بردن رنگدانه‌های اصلی مو اعمال می‌کنند .

بنابراین دکلره ماده‌ غیرطبیعی شیمیایی خواهد بود که با اکسیدان‌های ۹ و ۱۲ درصد تلفیق می گردد و موها را روشن‌ می‌سازد . بکارگیری از اکسیدان ۹ یا ۱۲ درصد به جنس ، توانایی و رنگ حقیقی مو ارتباط خواهد داشت . درصورتی‌که اصول‌ دکلره نمودن درست را ندانید سبب صدمه شدید‌ به مو خواهید شد مخصوصاً درصورتی‌که از اکسیدان ۱۲ درصد بکارگیری گردد پس به شما سفارش می دهیم این عمل را به کارشناس و آرایشگر‌ ماهر بسپارید .

دکلره مو با بکارگیری از دکوکرم‌ها و پودر‌های‌ دکلره انجام‌ می شود . اقسام پودر‌های‌ دکلره عبارتند از پودر‌ دکلره سفید‌ ، پودر‌ دکلره آبی و پودر‌ دکلره فانتزی‌ . پودر‌ دکلره سفید‌ ضعیف‌تر‌از‌پودر دکلره آبی خواهد بود و برای موهای ضعیف‌تر بکارگیری می گردد در حالیکه می‌توان پودر‌ دکلره آبی را برای موهای ضخیم‌تر و مقاوم‌تر بکارگیری نمود . پودر‌ دکلره فانتزی‌ همچنین برای رنگ‌های فانتزی‌ مورد‌ بکارگیری قرار خواهد گرفت .

نکات خرید‌ رنگ مو

نکات خرید‌ رنگ مو

 

راهنمای خرید‌ رنگ مو

هنگام خریداری و گزینش رنگ مو بایستی نکاتی را مورد توجه بگیرید تا بتوانید زیباترین و مناسب‌ترین رنگ مو را گزینش نمائید . در دنباله این خصوصیت ها و نکات را به شما توضیح می دهیم :

رنگ پوست‌

یکی از نکاتی که موقع خریداری و گزینش رنگ مو بایستی مورد توجه داشته باشید رنگ پوستتان خواهد بود . همخوانی رنگ مو با رنگ پوست‌ خوشگلی رنگ مو را دوبرابر می نماید . همانگونه که می‌دانید رنگ پوست‌ اشخاص گوناگون می باشد و می‌توان به صورت کلی‌ رنگ پوست‌ را به دو گروه پوست‌‌های‌ گرم و سرد‌ رده‌بندی نمود . برای اینکه بدانید رنگ پوست‌ شما جزو‌ کدامین گروه قرار خواهد گرفت کافیست به رگ‌‌های‌ مچ دست خویش نگاهی بیندازید درصورتی‌که رگ‌‌های‌ شما سبز رنگ باشند رنگ پوست‌ گرم دارید و درصورتی‌که رگ‌‌های‌ شما بنفش‌ یا آبی هست رنگ پوست‌ سرد‌ دارید . هم اکنون که رنگ پوست‌ خودتان را شناختید راحت‌تر قادر خواهید بود رنگ‌های مناسب با پوست‌ خویش را گزینش نمائید .

افراد با پوست‌‌های‌ سرد‌ معمولاً دارای پوست‌‌هایی‌ به رنگ سفید‌ است که دو تناژ زردی و قرمزی دارند یعنی افرادی با پوست‌ سفید‌ و رنگ‌پریده‌ و افرادی با پوست‌ قرمز و سفید‌ . برای این اشخاص رنگ‌های شرابی ، بنفش‌ ، نسکافه‌ای ، فندقی ، مسی‌ ، عسلی و طلایی‌ خوب خواهد بود .

افراد با پوست‌ گرم که پوست‌ گندمی دارند رنگ‌های قهوه‌ای تیره‌ ، کهربایی ، زیتونی ، بلوند ، صدفی ، یخی ، بژ ، ماسه‌ای و خاکستری‌ برای آن‌ها خیلی خوب می باشد .

افراد با پوست‌ سبزه‌رو می‌توانند رنگ‌های شکلاتی ، موکا ، قهوه‌ای و کاراملی را گزینش کنند .

کاتالوگ خوانی و آشنایی با شماره‌ رنگ‌ها

نکات خرید‌ رنگ مو

نکات خرید‌ رنگ مو

 

اینکه با شماره‌ رنگ‌ها آشنایی داشته باشید و با دقت به عدد بتوانید تیره‌ و روشن‌ گشتن رنگ‌ها را تشخیص‌ دهید در خریداری رنگ مو خیلی تاثیرگذار خواهد بود . معمولاً در کاتالوگ‌های رنگ ، هر رنگ را با اعداد و حروف نشان‌ می‌دهند که اعداد نمایش دهنده مرتبه تیره‌ و روشن‌ بودن‌ رنگ و حروف نمایش دهنده بازه و دسته‌ رنگ خواهد بود . عدد رنگ‌ها از ۱ تا ۱۰ رده‌بندی می‌شوند که شماره ۱ تیره‌ترین رنگ و هر چه شماره بزرگتر می‌شود‌ رنگ روشن‌تر می گردد . در بعضی رنگ‌ها شماره های ۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ همچنین وجود دارند که در گروه رنگ‌های بی‌اندازه روشن‌ قرار دارند .

همانطور که یادآوری کردیم حروف نمایش دهنده بازه رنگ‌ها است به عنوان نمونه : حرف‌ N طبیعی‌ A دودی ، C مسی‌ خواهد بود .

چنانچه به رقم رنگ موها توجه کرده باشید معمولاً به این شکل چند شماره می باشند که وسط آن‌ها ممیز‌ ، ویرگول و یا نشانه وجود خواهد داشت . رقم اول‌ سمت‌ چپ رقم اصلی‌ و عدد‌های‌ بعد‌ ممیز‌ انعکاس‌ و یا سایه رنگ را ارائه می‌دهند . رقم های بعد‌ از ممیز‌ همچنین از ۱ تا ۹ رده‌بندی شده‌اند و هرکدام نماینده‌ یک رنگ می باشند و آن رنگ را منعکس‌ می‌کنند . عدد‌ ۱ پس از ممیز‌ نشان‌ دهنده این خواهد بود که در برابر نور‌ ، رنگ دودی یا خاکستری‌ را منعکس‌ می نماید به همین حالت عدد ۲ بنفش‌ یا شرابی ، عدد ۳ طلایی‌ ، عدد ۴ مسی‌ ، عدد ۵ ما‌هاگونی‌ ، عدد ۶ سرخ ، عدد ۷ بلوطی ، عدد ۸ خاکستری‌ یا مرواریدی و عدد ۹ خاکستری‌ روشن‌ .

برای اینکه ادراک این موضوع برای شما ساده‌تر باشد‌ یک مثل می‌زنیم : بر روی جعبه‌ رنگ رقم ۸ .۱۳ را نظاره می‌کنید ، شمار ۸ نشان‌ دهنده رنگ بلوند میانه خواهد بود و شماره ۱ تناژ خاکستری‌ در مقابل‌ روشنایی را نمایش می‌دهد و رقم ۳ ارائه می‌دهد که در رنگ نهایی رنگ طلایی‌ هم وجود خواهد داشت .

توجه به رنگ پایه‌ مو

رنگ اصلی‌ و پایه‌ رنگ موهای شما در تعیین رنگ همچنین اثرگذاری خواهد داشت . چنانچه موهای سفید‌ فراوانی دارید الزاماً باید رنگی گزینش بکنید که توان پوشانندگی بسیار بالایی دارند که معمولاً رنگ‌های دسته طبیعی‌ که پس از ممیز‌ دو صفر‌ دارند و به عنوان طبیعی‌ اکسترا شناخته‌ می‌شوند برای پوشانندگی موهای سفید‌ بی‌اندازه تاثیرگذار می باشند برای‌اینکه در این رنگ‌ها توان رنگ اصلی‌ خیلی زیادتر خواهد بود .

نکات خرید‌ رنگ مو

نکات خرید‌ رنگ مو

 

ترکیبات رنگ مو

سلامت موها زمان رنگ گشتن آن‌ها بی‌اندازه بااهمیت می باشد براین‌اساس رنگ مویی که تهیه می‌کنید از هر مارکی به محتویات آن توجه بکنید که حتما از ماده‌های نگاهداری کننده و نرم کننده شبیه روغن‌ آرگان ، روغن زیتون و کراتین بکارگیری کرده باشد‌ تا در نهایت موهایی بدون مشکل ، نرم ، براق ، درخشنده و خوشگل داشته باشید .

برند

انواع متنوع مارک ایرانی و خارجی‌ رنگ مو در فروشگاه ها موجود‌ می باشند که گزینش هر کدام‌ از این مارک ها به اندازه بودجه‌ای که بخواهید برای خریداری رنگ مو خرج نمائید ارتباط خواهد داشت . هر مارکی که برای رنگ مو تعیین می‌کنید چه ایرانی و یا خارجی‌ تلاش نمائید اصل رنگ مو را تهیه‌ نمائید برای‌اینکه رنگ موهای تقلبی‌ افزون بر ایجاد‌ ناراحتی‌‌های‌ پوستی و حساسیت‌ سبب می گردد که شما رنگ مویی درخشنده و قشنگ نداشته باشید و موجب خشکی و کدری و صدمه به مو می‌شوند .

حساسیت

اگر جزو‌ افرادی خواهید بود که امکان‌پذیر خواهد بود به ماده‌ها غیرطبیعی حساسیت‌ داشته باشید و یا خیلی حساس خواهید بود بهتر‌ است از‌ رنگ‌ موهایی که در ترکیب آن‌ها ماده‌های طبیعی‌ و گیاهی به عمل رفته و یا رنگ موهای فاقد آمونیاک بکارگیری نمائید . هیدروژن پراکسید همچنین یکی دیگر از محتویات حاضر در رنگ مو خواهد بود که امکان‌پذیر است‌ موجب تولید حساسیت‌ گردد . حتما پیش از بکارگیری از رنگ مو تست‌ آلرژی آن را اعمال کنید تا خاطرجمع شوید به آن حساسیت‌ ندارید و رنگ کردن مو برای شما مشکلی ایجاد نمی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید