راهنمای خرید, رنگ مو

راهنمای خرید بهترین رنگ مو

راهنمای خرید بهترین رنگ مو : رنگ نمودن مو چنانچه برای زیباتر گردیدن باشد‌ و یا برای گریز از سفیدی مو ، در هر صورت عمل زیبا و قشنگی خواهد بود . این نوشته راهنمای کاملی برای شما است که تصمیم به رنگ نمودن موها در منزل دارید .در قدیم از رنگ مو با قصد پوشانیدن موهای خاکستری‌ یا سپید بکارگیری می‌شد . منتها در عصر حاضر اقسام رنگ مو با مارک ها و مختصه های متعدد در فروشگاه ها موجود‌ می باشد و اشخاص از رنگ زیادتر برای تنوع‌ دادن به رنگ موهایشان بکارگیری می‌کنند با ما همراه باشید در فری لاو استور

بعضی از ما برای رنگ نمودن موهایمان به آرایشگاه‌ می‌رویم و اکثر اوقات فکرمان آسوده خواهد بود که نهایت زیبا درمی‌آید . منتها بعضی دیگر دوست‌ داریم خودمان در خانه موهایمان را رنگ کنیم؛ ازاین‌رو گزینش مارک و گونه رنگ مو برعهده خودمان خواهد بود . این مبحث عمل چندان‌ ساده‌ای نخواهد بود و نازک‌طبعی های خودش‌ را داراست .

خرید رنگ مو فری لاو

فری لاو بهترین رنگ موی با کیفیت با قیمت مناسب و تنوع رنگ بسیار زیاد مناسب برای افراد سخت پسند و خوش سلیقه می باشد رنگ مو فری لاو رنگ مو دائمی است که قادر است رنگ موجود موها رو تغییر داده، تیره تر یا روشن تر کند. قدرت پوشش رنگ مو فری لاو برای موها عالی بوده و در هر شرایطی کاملا پایدار است. رنگ مو فری لاو بهترین مارک رنگ مو ایرانی حاوی روغن آرگان، روغن هسته ی انگور، روغن بادام، ویتامین C ، روغن نارگیل نرم کننده و حالت دهنده ی مو می باشد که باعث درخشندگی مو شده و از خشک شدن و شکنندگی مو جلوگیری می کند. این محصول حجم ۱۰۰ میل داشته و نسبت درصد ترکیب ۱ به ۱/۵ است. برای رنگ مو های معمولی اکسیدان ۶ درصد و رنگ موهای روشن کننده ۱ به ۲ اکسیدان ۹ درصد فری لاو می باشد.

اول هدف‌تان را معلوم بکنید

اگر مقصود شما پوشاندن‌ رنگ موهای سفید خواهد بود ، الزاماً باید رنگ مویی را تعیین بکنید که دقیقا این قصد را مدنظر قرار داده . برخی از مارک های رنگ مو تنها برای این مقصود ساخته شده‌اند . این مارک ها در اکثر موارد موی سفید را به شیوه ای تحول می‌دهند که رنگ خیلی خوب روی آن بنشیند . درصورتی‌که قصد دارید موهای سفیدتان فرق زیادی با موی اصلی نداشته باشد‌ ، حتما باید رنگ مویی را تعیین نمائید که فرق رنگ آن با موی اصلی خیلی ناچیز باشد‌ .

برای گزینش رنگ موی خوب بایستی چند مساله را در ارتباط با رنگ مو و مباحثی که در تعیین آن مهم است بدانید . برخی از اشخاص برای خریداری رنگ مو تنها وارد مغازه یا داروخانه می‌شوند و رنگ موی باب طبعشان را برحسب رنگ‌های کاتالوگی که مقابل آنها گذاشته شده ، گزینش می‌کنند . ولی گویی عملکرد مناسبی از این طریق عایدشان نمی گردد . خوب تر خواهد بود به عوض این عمل حتما روی بسته رنگ مو را مطالعه کنید تا دانسته‌های کامل‌تری به شما بدهد؛ مورد دیگر این که از پیش مقصود و مارک مورد‌ نظرتان را متمایز بکنید تا عملکرد خوب تری داشته باشید .

راهنمای خرید بهترین رنگ مو

راهنمای خرید بهترین رنگ مو

رنگ موی گرم یا سرد‌

اگر قصد دارید موهای‌ شما نزدیک رنگ های گرم باشد ، بایستی زمان خریداری به واژه golden یا warm روی رنگ مو توجه نمائید . منتها چنانچه قصد دارید رنگ موی‌ شما مقداری به رنگ‌های سرد‌ متمایل گردد حتما باید در پی جمله خاکستری‌ یا ash روی بسته باشید .

بنابراین ، برای پیشگیری از تغییرات زیاد رنگ مو ، رنگ را حتما باید از خانواده‌ رنگ موی خودتان تعیین بکنید . به‌عنوان نمونه درصورتی‌که موهای قهوه‌ای میانه دارید بایست پیگیر رنگ‌هایی باشید که قهوه‌ای طلایی‌ میانه (medium golden brown) یا قهوه‌ای خاکستری‌ میانه (medium ash brown) باشد‌ . قادر خواهید بود از قهوه‌ای روشن‌تر یا تیره‌تر هم بکارگیری نمائید .

راهنمای خرید بهترین رنگ مو

راهنمای خرید بهترین رنگ مو

رنگ موی موقت یا دائمی

هنگام خریداری به جمله موقت ، نیمه‌ دائمی و دائمی که با اتیکت های temporary ، semi -permanent ، demi -permanent یا permanent روی قوطی مطرح می‌شوند توجه نمائید . رنگ موی موقت پس از سه یا چهار دفعه حمام از میان می‌رود ، رنگ نیم دائمی از ۷ تا ۱۲ مرتبه و بعضی از اقسام آن تا ۲۸ مرتبه تطهیر ثبات دارند . رنگ موی دائمی تنها موقعی که مو رشد‌ نماید یا کوتاه‌ گردد از میان می‌رود . رنگ‌های موقت به دو حالت رقیق‌ و غلیظ‌ می باشند که گونه رقیق‌ آن برای ساخت رنگ روشن‌ و گونه غلیظ‌ برای ساخت رنگ تیره‌ بکارگیری می گردد .

انتخاب رنگ مناسب‌

راهنمای خرید بهترین رنگ مو

به‌جز گونه رنگ ، خصوصیت های ظاهری‌ و فردی خود‌ شما در تعیین رنگ مو خیلی بااهمیت خواهد بود . در پایین موردهای اساسی آورده شده‌ است‌ :

۱ . رنگ پوست‌
راهنمای خرید بهترین رنگ مو

راهنمای خرید بهترین رنگ مو

رنگ پوست‌ شما یکی از با اهمیت ترین موضوعات برای تعیین رنگ موی خوب خواهد بود . تعیین رنگی مناسب با پوست‌ می‌تواند شما را قشنگ تر و گیرا تر نماید ولی تعیین اشتباه آن می‌تواند ظاهر زیبا طبیعی شما را از بین ببرد .

شاید مضحک به‌نظر برسد ، ولی درصورتی‌که درباره سردی‌ یا گرمی‌ رنگ پوست‌تان دودل هستید لازم می باشد یک بلوز سپید را جلوی صورت‌تان بگیرید . درصورتی‌که پوست‌تان به رنگ آبی نزدیک‌ شد رنگ پوست‌تان سرد‌ و چنانچه به رنگ زرد نزدیک‌ شد رنگ پوست‌تان گرم خواهد بود .

روش دیگر این می باشد که از جواهرات یاری بگیرید . چنانچه در هنگام بکارگیری از جواهرات پوست‌تان روشن‌تر و درخشان‌تر شد رنگ پوست‌تان سرد‌ و درصورتی‌که رنگ‌ آن قرمزتر شد پوست‌تان گرم خواهد بود . اگرچه رنگ پوست‌ با تحول فصل‌ اندکی تغییر‌ می نماید و در اکثر موارد در زمان های گرم اندکی تیره‌تر می گردد .

جالب خواهد بود در جریان باشید که نباید رنگ موی‌ شما با رنگ پوستتان یکی باشد‌ . این عمل موجب خواهد شد که به‌طور عمومی قیافه شما محو‌ گردد یا چنانچه پوست‌ روشنی‌ دارید رنگ‌پریده‌ و مریض دیده شوید . برای پوست‌‌های‌ تیره‌ از رنگ روشن‌ و برای پوست‌‌های‌ روشن‌ از رنگ تیره‌ بکارگیری نمائید .

برای نمونه چنانچه رنگ پوست‌‌ زردی دارید و قصد دارید برای موهای‌تان از رنگ‌های نزدیک به زرد بکارگیری بکنید ، آنقدر طبیعی‌ به نگرش نمی‌رسد . منتها چنانچه از رنگ‌های سرد‌ و بلوند بکارگیری نمائید طبیعی‌تر و زیباتر خواهد بود .

استفاده از چند رنگ به شکل هایلایت می‌تواند به زیباتر گشتن قیافه شما یاری نماید . به‌عنوان نمونه چنانچه پوست‌تان از گروه رنگ‌های تیره‌ از قبیل قهوه‌ای یا سبزه‌ می باشد قادر خواهید بود از سایه‌ای از رنگ‌های تیره‌ و با رنگ طلایی‌ یا برنز‌ بکارگیری بکنید . یا چنانچه رنگ پوست‌تان سرد‌ می باشد از رنگ‌هایی که قرمزی آن را افزون‌تر می نماید دوری نمائید . رنگ‌هایی مشابه قهوه‌ای روشن‌ ، بلوند خاکستری‌ یا طلایی‌ برای شما مناسب‌تر می باشند .از سوی دیگر رنگ مو‌ هم‌چنین روی ظاهر چهره شما تأثیر خواهد داشت و حتی می‌تواند قیافه شما را چاق‌ یا لاغر‌ نمایش بدهد .

۲ . رنگ چشم
راهنمای خرید بهترین رنگ مو

راهنمای خرید بهترین رنگ مو

اگر تا‌به‌حال به این مساله بااهمیت دقت نکرده‌اید خوب تر خواهد بود در جریان باشید که حتی رنگ چشم‌ ها می‌تواند در تعیین رنگ موی شایسته اثرگذاری داشته باشد‌ . به‌عنوان نمونه درصورتی‌که رنگ چشم‌های‌تان آبی می باشد بکارگیری از رنگ قهوه‌ای کاراملی یا طلایی‌ موجب می گردد تا چشم‌های‌تان آبی‌تر مشاهده گردد . مورد دیگر این که چنانچه رنگ چشم‌های‌تان سبز می باشد بکارگیری از رنگ موی قرمز‌ سوزان یا قرمز‌ ملایم‌ رنگ آن‌ها را خوب تر نمایش می‌دهد .

حساسیت به رنگ مو

شاید شما از آن گروه افرادی باشید که به ماده‌های غیرطبیعی شیمیایی آلرژی دارید یا مضطرب جاذبه ماده‌های غیرطبیعی به پوست‌تان خواهید بود . برطبق تحقیقات ، رنگ موهای غیرطبیعی می‌تواند منبع اثر حساسیت یا حتی موجب ایجاد‌ سرطان گردد .

در این رنگ موها از آمونیاک و هیدروژن‌پراکسید استعمال می گردد . هیدروژن‌پراکسید رنگ طبیعی‌ مو را سپید می نماید و موجب آزادسازی اکسیژن می گردد و دستور می‌دهد تا ماده‌های غیرطبیعی شیمیایی روی موهای‌تان بنشیند .

آمونیاک کوتیکول‌های حوالی مو را از میان می‌برد تا ماده‌های غیرطبیعی شیمیایی وارد مو گردد و رنگ مو به شکل مداوم و غیربرگشتی تغییر‌ نماید .

در نهایت این ماده‌ها می‌توانند به مو لطمه بزنند و موجب تحریک‌ پوست‌ ، چشم و سیستم‌ تنفسی گردند . درنتیجه عکس‌العمل های آلرژیک نظیر احساس‌ سوختگی‌ ، قرمزی ، ورم‌ چهره و موردهای دیگر رخ می دهد.

برای ممانعت از این رخدادها قادر خواهید بود از رنگ‌هایی مصرف نمائید که حتما از ماده‌های مناسبی آماده گشته باشد‌ یا درصد آمونیاک و هیدروژن‌پراکسید آن کمتر باشد‌ یا از رنگ‌هایی با ماده‌های طبیعی‌ بکارگیری بکنید .

انتخاب برند‌ مناسب

بعضی اشخاص برای تعیین رنگ مو در شروع برند‌ مورد‌ علاقه‌‌ خویش را تست می‌کنند و در صورت‌ خوب بودن‌ دایماً از همان برند‌ بکارگیری می‌کنند . ولی برخی دیگر از اطرافیان و دوستان خویش سوال می‌کنند و در نهایت برند‌ سزاوار خودشان را گزینش می‌کنند .

بسیاری از برند‌ها‌ وب‌سایت‌‌های‌ شخصی‌ دارند و در آن رنگ موهای متعدد ، نکات مهم و حتی آیین‌نامه های ضروری را عرضه می‌کنند . به اضافه کامنت های مشتری ها را هم منتشر‌ می‌کنند تا هر شخص بخواند و انتخاب درست‌تری داشته باشد‌ . بکارگیری از این وب سایت ها می‌تواند در تعیین رنگ و برند‌ خوب به شما امداد نماید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید